ZF 24

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile: Reducerea drastică a valorii tichetelor pentru Rabla şi Rabla Plus va duce la o invazie şi creştere exponenţială a importurilor de autoturisme second-hand pentru care Guvernul nu este pregătit

 Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de...

Autor: Roxana Rosu

14.12.2023, 14:32 178

Producătorii şi importatorii de automobile trag un semnal de alarmă cu privire la efectele pe care le va avea reducerea valorii tichetelor din programele Rabla şi Rabla Plus asupra pietei autoturismelor noi şi a politicii de mediu, cu consecinte asupra consumatorului final.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) mentionează că nu a fost consultată pe marginea acestui subiect şi nu i s-a oferit nici un detaliu legat de această Ordonanţă de Urgenţă.

”Redimensionarea drastică a acestor subvenţii, fără un plan strategic care să ofere predictibilitate producătorilor, importatorilor, comercianţilor şi clientului final, este văzută de APIA ca un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, conducând la o scădere dramatică a pieţei autoturismelor noi. Măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creşterea pieţei de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat şi afectând totodată siguranţa rutieră, dar şi ca o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru Statul Român în domeniul de activitate dedicate”, se arată într-un comunicat al APIA.

Asociatia consideră că măsurile anuntate de Minsiterul de Finante compromit atât eforturile de modernizare a parcului auto naţional, cât şi obiectivele României privind sustenabilitatea şi reducerea emisiilor de carbon, ”printr-o invazie şi creştere exponenţială a importurilor de autoturisme second-hand pentru care Guvernul României nu este pregătit”.

De asemenea, companiile din acest sector cred că aceste schimbări vor aduce un prejudiciu semnificativ industriei auto, diminuând vânzările de autoturismelor noi şi implicit contribuţiile importante la bugetul statului prin taxe şi TVA.

”Acest lucru va duce la o scădere a investiţiilor în noi tehnologii şi inovaţii în domeniul auto, care sunt esenţiale pentru progresul ecologic şi economic al României”.

În acest context, APIA face apel la Guvern să reconsidere de urgenţă această decizie şi să lucreze împreună cu reprezentanţii industriei pentru a găsi soluţii care să sprijine atât dezvoltarea industriei auto, cât şi obiectivele de mediu. ”Este esenţial ca orice măsuri adoptate să fie bine echilibrate, având în vedere atât nevoile economice ale ţării, cât şi responsabilităţile sale ecologice”.

Punctul de vedere APIA, exprimat public, a fost pentru o diminuare progresiva a valorii tichetelor din programele Rabla Plus si Rabla Clasic, pe măsură ce costurile de fabricaţie şi preţurile de vânzare ale maşinilor electrice vor scădea. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels