ZF 24

Bărbuţ, AdePlast: “Noi am fost pregătiţi pentru bursă, însă bursa se pare că nu a fost pregatită pentru AdePlast”

Bărbuţ, AdePlast: “Noi am fost pregătiţi pentru...

Autor: Roxana Pricop

16.10.2013, 11:08 1489

Marcel Bărbuţ, proprietarul şi directorul executiv al producătorului de materiale de construcţii AdePlast, a declarat că bursa nu este încă pregătită pentru a fi o alternativă de finanţare pentru companiile private din România, drept reacţie la eşecul ofertei de vânzare de acţiuni derulată de companie.

"Fără bursă, AdePlast îşi păstrează targetul de creştere anual, la nouă luni raportând un plus de 40 de procente a cifrei de afaceri. Noi am fost pregătiţi pentru bursă, însă bursa se pare că nu a fost pregătită pentru AdePlast. Din păcate, cred că nu suntem încă în stadiul în care bursa să fie o alternativa viabilă pentru finanţarea companiilor private din România".

Oferta inţială de vânzare de acţiuni (IPO) derulată de producătorul de materiale de construcţii AdePlast pentru listarea la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a eşuat, din cauză că investitorii au subscris mai puţin de 70% din acţiunile scoase la vânzare de companie, nivelul minim de închidere cu succes a operaţiunii.

Oferta s-a derulată în perioada 2 - 15 octombrie şi viza atragerea unei sume de 13-15 milioane de euro de la investitorii de pe bursă. Oferta a fost structurată pe două tranşe: 15% din acţiuni au fost destinate investitorilor mici de retail şi restul de 85% a fost adresat investitorilor instituţionali. Tranşa mică (ordine de sub 500.000 de lei) a fost suprasubscrisă cu 4%, micii investitori cumpărând aproape 2,58 milioane de acţiuni, faţă de 2,47 milioane de titluri disponibile pe tranşa lor. În total au fost plasate 393 de ordine, în valoare cumulată de aproape 10,5 milioane lei (2,3 milioane euro). Micii investitori au subscris la preţul maxim din ofertă, de 4,06 lei/acţiune, iar pentru ordinele plasate în primele patru zile ale ofertei urmau să beneficieze de un discount de 3% din preţul stabilit la finalul ofertei în funcţie de subscrierile de pe tranşa investitorilor mari. Pentru ordinele plasate din a cincea zi a ofertei, discountul a fost de 2%.

"Trebuie subliniat că oferta de retail s-a subscris peste 100%. Asta înseamnă că românii au fost interesaţi de Adeplast şi au un apetit investiţonal în acest sector. Oamenii au avut încredere în noi. Dar pentru ca un asemenea demers sa fie valid, este nevoie de mai mult decât atât.

Odată cu acest demers, cu IPO-ul nostru, primul după 5 ani de secetă, am văzut interes din partea publicului pentru activitatea de pe bursă. Ar fi util întregii pieţe de capital ca decidenţii din acest domeniu să faciliteze accesul către activitatea bursieră pentru un public mult mai larg. Mă refer la companii, pe de o parte, şi la retail, pe de alta", a mai spus antreprenorul.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO