ZF 24

Câte maşini poluante au în ofertă dealerii din Germania şi la ce preţuri

Câte maşini poluante au în ofertă dealerii din...

Autor: Bogdan Alecu

29.01.2013, 14:30 664

Pe măsură ce taxa pentru maşinile cu norme de poluare non-Euro, Euro 1 şi 2 va fi cu până la 90% mai mică decât actuala taxă de poluare şi Ministerul Mediului va trebui să ia măsuri şi să nu mai permită circulaţia pe drumurile publice a autoturismelor într-o stare avansată de degradare. Normele reprezintă împărţirea pe grade de poluare a automobilelor în funcţie de noxele emise de acel motor dar şi particule cancerigene (în cazul motoarelor diesel fără filtru de particule).

„Spaima cu privire la importurile maşinilor non-Euro, Euro 1 şi 2 este neîntemeiată deoarece au mai rămas foarte puţine maşini în Vest din această categorie. Trebuie să ne preocupe mai mult producţia locală şi este oportună creşterea valorii timbrului de mediu pentru maşinile Euro 3 şi 4 pentru a proteja investiţiile realizate de Renault la Dacia şi cele ale Ford deoarece şi nemţii au luat măsuri pentru protejarea propriilor constructori. De asemenea trebuie să ne preocupe maşinile Euro 5 şi în acelaşi timp trebuie încurajate la fel ca în Vest maşinile Euro 6 şi cele cu motoare mici şi nepoluante, şi cele hibride sau electrice” a spus Brent Valmar, directorul general al Porsche România. 

Potrivit datelor Porsche România în Germania sunt 1,5 milioane de maşini la vânzare, din care 7% reprezintă maşini cu norme de poluare între Euro 0 şi 2. Cele mai multe, 61%, reprezintă maşinile Euro 5, în timp ce automobilele Euro 3 şi 4 reprezintă 33%. Pe de altă parte, Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia declara săptămâna trecută că reducerea considerabilă a timbrului de mediu pentru maşinile vechi va transforma România în cimitirul de maşini al Europei deoarece românii cu putere limitată de cumpărare se vor orienta către maşinile vechi şi ieftine.

În ceea ce priveşte preţurile, potrivit datelor Porsche România o maşină non-Euro poate fi achiziţionată din Germania în medie de la 1 euro la cel mult 400-500 de euro, Euro 1 între 300 şi 800 de euro, Euro 2 între 500 şi 1.500 de euro. „În ceea ce le priveşte pe acestea trebuie să discutăm cu autorităţile şi trebuie să convingem clienţii că nu trebuie să cumpere aceste maşini deoarece sunt într-o stare tehnică precară, iar întreţinerea acestora este mai costisitoare decât achiziţia lor”, a spus Brent Valmar.

El a precizat că în cazul maşinilor Euro 3 şi 4 preţurile sunt între 1.500 şi 8.000 de euro, iar cele Euro 5 pornesc de la peste 8.000 de euro. „Avem promisiuni de la Ministerul Mediului că vor fi mai multe controale ale Registrului Auto Român, Autoritatea Rutieră Română şi Garda de Mediu în ceea ce priveşte automobilele vechi şi poluante. Rablele non-Euro, Euro 1 sau 2 trebuie să dispară pe cale naturală iar în trafic trebuie realizat un control tehnic corect pentru a elimina astfel de maşini”, a spus Valmar.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO