ZF 24

CFR intră în afacerea ”sacoşa cu mâncarea studentului” plasată la mecanic şi introduce serviciul de ”transport colete mici” care se ridică de la conductor când ajunge trenul în gară

CFR intră în afacerea ”sacoşa cu mâncarea...

Autor: Oana Motei

05.03.2014, 17:51 7468

Toţi studenţii ştiu că geanta cu mâncare este cel mai greu lucru pe care l-ai cărat vreodată. În fiecare weekend, mii de studenţi aşteaptă pe peroanele gărilor, în staţiile de maxi taxi sau în autogări pachetele de la părinţi, un fel de Kinder cu surprize, nu numai pentru ce conţin, dar şi pentru condiţiile în care îl primesc în funcţie de cum a fost transportat sau de ora la care ajunge.

În acelaşi timp, în fiecare oraş aşteaptă părinţii, bunicii sau rudele să se tocmească cu "naşul", cu mecanicul de locomotivă sau cu conducătorii de maxi taxi şi autocare, care, pentru preţul "corect" acceptă să transporte coletele. Unii dintre ei îţi povestesc că au şi ei copii la facultate şi-ti fac câte un discount din empatie, alţii te taxează la numărul de genţi, alţii după ureche.

Însă lucrurile s-ar putea schimba, pentru că CFR Călători vrea să intre în afacere. Senatorul PNL Paul Ichim a spus astăzi că l-a întrebat pe fostul ministru al transporturilor despre posibilitatea introducerii unui serviciu de transport colete mici de tipul ”sacoşei la mecanic”, iar răspunsul a fost că, deocamdată experimental, în perioada 1 aprilie – 15 iulie 2014 va fi introdus un astfel de serviciu pe ruta Galaţi – Bucureşti Nord şi retur.

„În prezent sunt în curs de elaborare norme şi reglementări de lucru pentru deschiderea acestui serviciu, analiza tehnico-economică pentru stabilirea preţului şi pregătirea logisticii – model documente transport, condiţii de depozitare, etc. Serviciul de transport colete prin conductorul de tren va fi deschis începând cu data de 1 aprilie 2014, experimental, pentru o perioadă de 45 de zile, pe ruta Bucureşti Nord – Galaţi şi retur: 1 aprilie 2014 – 15 iulie 2014. Urmare a analizei ce se va efectua la nivelul CFR Călători pentru această perioadă, în cazul eficienţei economice, acest serviciu se va extinde şi pe alte rute”, acesta este răspunsul fostului  ministru al trăsporturilor Ramona Mănescu transmis senatorului liberal, pe care acesta l-a făcut public.

„Mulţumesc celor care mi-au ridicat această problemă (părinţii unor studenţi – n.red,) şi vreau să dovedesc astfel că instrumentele pe care un parlamentar le are la îndemână – adresarea deîntrebări şi interpelări membrilor Guvernului – pot aduce răspunsul pentru cei care sunt frământaţi de anumite probleme. Îi încurajez astfel pe cei care au astfel de întrebări logice şi aplicabile să mi se adreseze prin intermediul cabinetului parlamentar şi îi asigur că le voi duce mai departeîntrebările către miniştrii Guvernului”, a se laudă senatorul liberal, într-un comunicat.

Până atunci însă lucrurile continuă cum le ştim.

În Piteşti, scoţi din buzunar 10 lei la maxi taxi pentru o geantă sau sacoşă de mâncare; dacă ai două, preţul se ridică la 20 lei şi aşa mai departe. Cu trenul, preţul e flexibil: între 5 şi 10 lei... dupăochi sau după starea de spirit. În cazul pachetelor, preţul nu ţine cont de distanţă. Din Craiova spre Bucureşti, coletele pleacă contra 10 lei, preţ care poate urca în funcţie de dimensiunea pachetului. Acelaşi preţ este practicat şi în gara din Suceava: pentru un bagaj normal esti taxat cu 10 lei, preţul crescând pentru mărfurile speciale, de exemplu laptopuri.

Din fericire, Piteşti-ul este aproape, iar pachetul face pe drum, cu trenul, între o oră şi 40 de minuteşi două ore. Pentru cei care stau mai departe se întâmplă să aibă timp de socializat în gară câteva ore în plus faţă de durata previzionată, mai ales iarna, în funcţie de întârzierile trenurilor.

În gară, pe peronul la care ajunge trenul pe care îl aştepţi, este imposibil să nu întâlneşti un vecin, un fost coleg de liceu sau vreun prieten pe care nu l-ai mai văzut de mult. Ajungi să cunoşti aici mai mulţi oameni din oraşul tău decât cunoşteai acasă.

Când ajunge trenul întotdeauna se joacă un fel de "grămada cere vârf" la uşa vagonului unde se află pachetele: pasagerii încearcă să coboare, studenţii îşi vor pachetele şi nici unii nu obţin ceea ce vor fără câteva îmbrânceli şi coate. După ce se umple vagonul de studenţi, responsabilul de pachete – controlorul sau mecanicul de locomotivă- face prezenţa şi înmânează cu mândrie câte un colet, la pachet cu o urare "Poftă buna!", "O zi frumoasă!" sau "Weekend plăcut!"

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO