ZF 24

Comerţul a dat anul trecut, pentru prima dată în istorie, cinci miliardari în euro. După mulţi ani în care acesta a fost un club select al miliardarilor, rezervat doar pentru Kaufland, Carrefour şi Metro, anul trecut a adus noi membri

Comerţul a dat anul trecut, pentru prima dată în...

Autor: Cristina Roşca

02.06.2016, 11:39 1403

Comerţul modern cu dominantă alimentară a dat anul trecut, pentru prima dată, cinci miliardari în euro, Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro şi Auchan. După mulţi ani în care acesta a fost un club select al miliardarilor, rezervat doar pentru Kaufland, Carrefour şi Metro, anul trecut a adus noi membri.

Mai mult, tot anul trecut, pentru prima dată, un retailer alimentar a depăşit pragul de 2 mld. euro. Kaufland a obţinut anul trecut afaceri de 9,1 mld. lei (peste 2 mld. euro), un nivel al businessului care îi asigură locul întâi în top. Pe poziţia secundă vine Carrefour care a obţinut 6,1 mld. lei (1,35 mld. euro) pe cele două companii -  Carrrefour România şi Artima. Businessului i s-ar putea adăuga alte peste 300 mil. euro dacă Concurenţa îşi dă acordul pe tranzacţia Carrefour – Billa. Lidl urcă pe locul trei, cu un business de aproape 1,1 mld. euro, la cinci ani de la intrarea pe piaţă. Lidl a intrat pe piaţa locală oficial în 2011 prin preluarea unui alt discounter, Plus, care avea 107 magazine, Apoi, nemţii au deschis la rândul lor 80-90 de unităţi de la zero.

Oficialii discounterului spuneau anul trecut că nu mai e mult până la pragul de 1 mld. euro, fără a înainta însă un orizont de timp. Pe piaţa locală Kaufland, Carrefour şi Auchan au depăşit acest prag în 2015, potrivit datelor existente în prezent.

Lidl este parte a grupului german Schwarz, care mai deţine local şi Kaufland. Acesta din urmă este liderul comerţului local, cu afaceri de circa 2 mld. euro anul trecut potrivit estimărilor ZF. De altfel, grupul Schwarz este primul care a dat doi miliardari în euro.

Metro Cash&Carry şi Auchan au făcut şi ei 1 mld. euro afaceri în 2015. Toate businessurile celor cinci au crescut anul trecut, într-o perioadă în care şi consumul a crescut cu 8,9%, devenind motorul principal al economiei locale.
 

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO