Angajatorii din domenii precum IT, telecomunicaţii, bănci, asigurări, farma, bunuri de larg consum sau transporturi şi logistică sunt printre cei care apelează cel mai mult la furnizorii de cursuri de limbi străine, spun reprezentanţii companiilor de profil. „Peste 80% din solicitările pe care le primim, cu privire la organizarea de cursuri de limbi străine, la sediul companiilor multinaţionale, vin din partea departamentelor de resurse umane, training si dezvoltare, care alocă semestrial sau anual bugete pentru programele de training lingvistic pentru angajaţi”, spune Aura Ipate, director general în cadrul centrului de cursuri de limbi străine A_best.
Limbile engleză, franceză şi germană sunt printre cele mai căutate limbi străine de către angajaţii din multinaţionalele din ţară.
Totodată, expaţii care ocupă funcţii în boardul companiilor străine din România şi care au nevoie să cunoască limba română pentru a se integra mediului de lucru beneficiază de cursuri de română organizate de către centrele de cursuri de limbi străine.
„În următorii trei ani va exista cu certitudine o creştere a programelor de training lingvistic în companii, lucrul acesta fiind justificat de statisticile noastre, care arată că de la semestru la semestru, de la an la an, a crescut numărul de solicitări din partea companiilor care au ales să investească în cursuri de limbi străine”, mai spune Aura Ipate.
De asemenea, şi angajaţii din poziţii de management beneficiază şi ei de cursuri de limbi străine, în special de limba română pentru executivii străini, ca urmare a numărului mare de expaţi care ocupă funcţii în boardul companiilor multinaţionale.
Totodată, şi persoanele fizice sunt interesate să înveţe sau să îmbunătăţească cunoştinţele de comunicare într-o limbă străină, în contextul în care cunoaşterea unei limbi străine a devenit esenţială pentru accede la un loc de muncă în ţară sau în străinătate sau a avansa într-o poziţie de middle management în cadrul unei companii.
„Solicitările deosebite din partea clienţilor sunt de obicei preferinţele pentru un anumit trainer, dorinţa de a face un orar în perfect acord cu turele de lucru ale cursanţilor sau impunerea unui cod strict de ţinută pentru trainer, de multe ori aceasta fiind dictat de diferenţe de cultură, civilizaţie şi implicit religie”, mai spune Aura Ipate. Cei mai mulţi expaţi pentru care organizează cursuri de limbă română ocupă funcţii de conducere în cadrul companiilor- CEO, CFO - sau sunt oficiali ai ambasadelor.
Centrul de cursuri de limbi străine A_best a fost înfiinţat în urmă cu şapte ani, iar anul trecut a avut o cifră de afaceri netă de peste 200.000 de euro. Principalii clienţi ai companiei sunt companiile multinaţionale, ambasadele, cursanţi expaţi provenind din patru continente (Europa, Asia, America de Sud şi America de Nord).