ZF 24

Consumul de bere a crescut cu 3% în 2018, până la 85 de litri per capita

Consumul de bere a crescut cu 3% în 2018, până la 85...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

09.04.2019, 14:39 347

Piaţa berii a înregistrat o creştere de 3% în 2018, ajungând la un volum de 16,6 milioane de hectolitri, arată datele Asociaţiei Berarii României, care reuneşte cei mai importanţi producători de bere din România Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica De Bere. Împreună, cei şase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt România şi  Asociaţia Producătorilor de Hamei din România.

„Este o creştere care se datorează în special diversificării portofoliilor de produse, a varietăţii tipurilor de bere pe care producătorii au pus-o la dispoziţia românilor, fapt ce a avut darul de a răspunde foarte bine preferinţelor lor în materie de bere, dar şi de a îi stimula să experimenteze gusturi noi.”, a declarat Lucian Ghinea, preşedinte Asociaţia Berarii României.

Berea lager a continuat să domine preferinţele românilor şi anul trecut, cu o pondere de 93,61%. Categoria specialităţi, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roşie etc, a deţinut o pondere de 2.25%. Mixurile de bere şi berile aromatizate şi-au adjudecat 2,27% din piaţă, iar berea fără alcool 1.87%. În ceea ce priveşte dinamica segmentelor, mixurile de bere şi berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat o creştere de 30%, pe parcursul anului 2018 faţă de anul anterior.

"Preferinţele românilor în materie de bere fără alcool sunt în creştere, urmând chiar trendul european de consum. Deşi un segment cu o pondere mică pe piaţă, berea fără alcool a înregistrat anul trecut o creştere record în România. Acest rezultat confirmă integrarea berii în şi mai multe situaţii de consum, românii alegând să nu renunţe la băutura lor favorită, în varianta ei fără alcool însă, nici atunci când şofează sau se află în pauza de masă, în timpul săptămânii de lucru.”, a adăugat Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României. Numărulul producătorilor de bere a crescut la 56 în 2018, faţă de 39 anul anterior.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO