ZF 24

Generali a mai rămas cu 116 agenţii după ce a închis jumătate din reţea anul trecut

Foto Răzvan Chiriţă

Foto Răzvan Chiriţă

Autor: Anelis Baciu

24.07.2013, 09:00 1017

Generali, un jucător de top zece din piaţa asigurărilor generale, şi-a redus la jumătate numărul agenţiilor şi sucursalelor anul trecut, compania ajungând la sfârşitul anului trecut la 116 unităţi teritoriale, potrivit raportului anual al companiei. Astfel, asigurătorul cu subscrieri de circa 348 milioane de lei (78 mil.euro) în 2012 şi-a restructurat masiv activităţile de pe piaţa românească în scopul eficientizării şi revenirii pe profit. Compania a înregistrat în ultimii doi ani pierderi de circa 100 mil. lei, cea mai mare parte în 2011.

Odată cu restrângerea reţelei, asigurătorul s-a îndreptat mai mult către canalele alternative de vânzare, ponderea acestora în totalul afacerilor urcând anul trecut. De exemplu, subscrierile prin intermediul brokerilor au ajuns la 37%, cu şapte puncte procentuale mai mult decât în 2011. Şi vânzările prin intermediul băncilor (bancassurance) au început să capete o poziţie mai importantă, ponderea acestora ajungâng la peste 5% anul trecut. Vânzările directe, prin agenţii proprii, au totuşi cea mai mare pondere, de 46%, deşi au scăzut cu circa nouă puncte procentuale ca efect al închiderii unităţilor.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO