ZF 24

„Lanţurile internaţionale pun presiune mare pe preţ şi impun taxe la raft, însă trebuie să fim prezenţi pentru că aici e traficul“

Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău

Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău

Autor: Cristina Roşca

07.03.2014, 00:08 405
Producătorii locali afirmă că lanţurile internaţionale pun o presiune foarte mare pe preţurile de la raft şi impun şi o serie de taxe precum cele de intrare, de raft sau de marketing, toate acestea fiind elemente care îşi pun amprenta asupra profitabilităţii businessului. Cu toate acestea, prezenţa în supermarketuri şi hipermarketuri este obligatorie deoarece cele 1.200 de magazine din comerţul modern asigură jumătate din vânzări, restul fiind împărţit între cele 60-70.000 de chioşcuri, alimentare, magazine de bloc şi uneori şi între magazinele proprii şi exporturi.
 
Lanţurile internaţionale, pentru că au o reţea extinsă şi pentru că asigură un volum mare de vânzări, au o forţă mare de negociere atunci când discută cu produ­cătorii locali. Mai mult, expansiunea agresivă a străinilor şi forţa lor de negociere, care se traduce în preţuri mai mici la raft, au dus la dispariţia câtorva mii de magazine mici şi la scăderea afacerilor acestora.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO