ZF 24

Mădălina Stănescu, agenţia Optimized: Piaţa de media va scădea per ansamblu, dar nu şi segmentul de e-commerce, unde investiţiile vor fi în uşoară creştere. În perioada izolării au fost segmente precum produsele de larg consum, jucării şi accesorii de grădină şi interior, unde aproape am triplat bugetele pentru a răspunde cererii din piaţă

Mădălina Stănescu, fondatoare Optimized: Un brand care a fost pasiv sau detaşat de context în toată această perioadă va avea de pierdut pe termen lung, cel puţin în segmentul comercial.

Mădălina Stănescu, fondatoare Optimized: Un brand care a fost pasiv sau detaşat de context în toată această perioadă va avea de pierdut pe termen lung, cel puţin în segmentul comercial.

Autor: Adrian Seceleanu

17.06.2020, 19:10 181

Bugetele companiilor active în zona de e-commerce nu vor urma tendinţa de scădere de la nivelul întregii pieţe în contextul în care criza din ultimele luni a accelerat migraţia spre online.

„Conform datelor, în 2019 piaţa de media din România s-a situat la valoarea de 487 milioane de euro, iar cea mai mare rată de creştere a înregistrat-o piaţa de digital, la 99,1 milioane de euro. Se estima o creştere de 16% pentru online în 2020. Totuşi, pandemia va avea un impact. Strict pe segmentul nostru de e-commerce mă aştept la o creştere mică, dar nicidecum la o scădere. Însă estimez că piaţa de media (în special canalele tradiţionale: TV, print, OOH) va înregistra o scădere din cauza tăierii drastice a bugetelor pentru turism, auto, entertainment etc.“, a declarat pentru ZF Mădălina Stănescu, fondatoare a Optimized, o agenţie de marketing specializată în campanii pe platforme precum Google, Facebook, Instagram, YouTube şi Bing Ads. 

Stănescu estimează că restricţiile din perioada stării de urgenţă au provocat schimbări în piaţă. „Vom vedea o penetrare mai mare a comerţului online în România şi investiţii sporite în acest domeniu din partea companiilor. De asemenea, vom vedea un consumator mai atent la modul în care cheltuieşte (cu focus pe produse de larg consum şi wellbeing), dar şi la brandurile pe care le alege. Cred că facem paşi mici în a ne îndepărta de mentalitatea «cel mai mic preţ» spre brandul pe care îl simt că răspunde cel mai bine nevoilor mele şi în care am încredere.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO