ZF 24

Media Fact Book 2023: Piaţa de media a continuat să crească anul trecut, dar cu un ritm mai redus, ajungând la 657 mil.euro. Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative: 2023 se conturează ca un an al consolidărilor şi al abordărilor mature în alocarea bugetelor de comunicare. Întreaga piaţă va creşte cu 4%

Media Fact Book 2023: Piaţa de media a continuat să...

Autor: Roxana Rosu

28.06.2023, 12:03 118

 

 

Piaţa de media din România a continuat să crească anul trecut, dar cu un ritm mai redus, de doar 9%, ajungând la o valoare netă estimată de 657 de milioane de euro, influenţată şi de strategiile precaute adoptate de către advertiseri în contextul războiului din Ucraina şi a previziunilor economice negative, arată o analiză Media Fact Book.

Pentru finalul lui 2023, piaţa de media este estimată la 683 milioane de euro, susţinută de Digital, unde este previzionată o creştere de 9%, de OOH care, pe fondul reactivării vieţii sociale, are un plus de 8%, în timp ce, pentru Radio, aşteptările sunt de doar 3%. TV-ul se păstrează la nivelul din anul anterior, dar îşi păstrează poziţia de lider. Singurul sector pentru care se estimează o scădere, de 11%, este Printul, unde se observă o consolidare a acestui trend descendent, ca urmare a creşterii costurilor de producţie şi a schimbării comportamentelor de consum media.

„După creşterile spectaculoase din ultimii ani, 2022 a venit cu multe motive de îngrijorare economică şi socială, ceea ce a dus la mult mai multă precauţie în investiţiile de media, şi nu numai. Cu toate acestea, ne bucură menţinerea trendului pozitiv pentru întreaga piaţă de media şi tratăm creşterea moderată de 9% ca pe un semn de maturitate şi consolidare. Digitalul rămâne principalul factor de creştere pentru întreaga industrie, +25% faţă de 2021, ajutat puternic de conexiunile mobile rapide şi accesibile şi de penetrarea reţelelor sociale. 2023 se conturează a fi un an al consolidărilor şi al abordărilor mature în alocarea bugetelor de comunicare. Conform estimărilor noastre, întreaga piaţă de media va creşte cu 4%, construind premise solide pentru atingerea obiectivelor de business”, a spus Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.

După creşterea spectaculoasă amplificată şi de contextul pandemic din ultimii doi ani, Digitalul îşi păstrează rolul de locomotivă pentru întreaga industrie media şi direcţia pozitivă, atingând o nouă cotă de piaţă record, de 35%, cu un total net estimat de 233 de milioane de euro la finalul lui 2022. Principalii factori care au influenţat această evoluţie sunt creşterea şi consolidarea e-commerce-ului, schimbarea obiceiurilor de consum de media ale românilor şi penetrarea internetului la un nou nivel record de 89%, în special via conexiuni mobile.

Creşteri semnificative de adoptare a platformelor digitale sunt înregistrate la românii de peste 55 de ani, diferenţa între urban şi rural în termen de digitalizare rămânând neschimbată faţă de 2021.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO