ZF 24

Mega Image este liderul comerţului din Bucureşti. Ce afaceri fac aici belgienii si cu cat sunt peste Lidl, Kaufland si Carrefour?

Mega Image este liderul comerţului din Bucureşti. Ce afaceri fac aici belgienii si cu cat sunt peste Lidl, Kaufland si Carrefour?

Autor: Cristina Roşca

19.03.2015, 00:08 4422

Bucureştiul contribuie singur cu 40% la totalul afacerilor din comerţul local, fiind astfel cel mai „fierbinte“ pol pentru reţele. Top 5 în Capitală: Mega Image, Carrefour, Auchan, Kaufland şi Cora.

Mega Image, Carrefour şi Auchan sunt primele reţele de retail din Bucureşti după cifra de afaceri obţinută, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

Topul realizat de ZF arată că ierarhia din Capitală este total diferită de cea de la nivel naţional, liderul Mega Image având afaceri de 650-700 mil. euro doar în Capitală. Magazinele din Bucureşti - 370-380 de unităţi dintr-un total de peste 410 - contribuie cu 90% din totalul businessului local al grupului belgian.

Afacerile realizate în Bucureşti de re­ţe­lele de magazine din comerţul modern au reprezentat întotdeauna un subiect tabu în contextul în care aici se dă cea mai aprigă bătălie. ZF a solicitat reţelelor de magazine date privind numărul de magazine din Capitală şi cifra de afaceri realizată aici, însă acestea nu au dorit să ofere „date strategice“.

Liderul de la nivel naţional, Kauf­land, coboară pe poziţia a patra în topul pe Capitală, cu vânzări de 300-350 mil. euro în cele zece magazine, dintre care patru deschise doar anul trecut.

La polul opus, Cora urcă în Bucureşti pe locul cinci, deşi în ţară reţeaua se află aproape de coada clasamentului, pe poziţia a noua din 12. ZF a estimat că magazinele Cora din Bucureşti au vânzări de peste 1,3 mld. lei (300 mil. euro), 80% din încasările întregii reţele. În Capitală sunt deschise doar 4 dintre cele 12 magazine.

Dacă Mega Image şi Cora fac în Bu­cureşti cea mai mare parte a businessului lor, Kaufland sau Billa obţin din Capitală mai puţin de 20% din încasări.

„Mega Image şi-a concentrat atenţia pe formatul mic de magazine încă de la intrarea pe piaţă, astfel că a prins această nişă a supermarketurilor şi a magazinelor de proximitate într-o perioadă când jucătorii mari îşi focusau atenţia pe formatele lor clasice mai mari“, spune Oana Iliescu, managing director al companiei de consultanţă imobiliară DTZ.

Mega Image, cel mai extins lanţ de comerţ din România, este singura reţea din România care şi-a concentrat atenţia aproape exclusiv pe Bucureşti.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO