Compania germană Delivery Hero, care operează cea mai mare reţea globală de comenzi online de mâncare dintr-o reţea de peste 100.000 de restaurante, a intrat în acţionariatul platformelor locale Oliviera.ro şi Quicky.ro, achiziţia fiind realizată prin intermediul companiei turce Yemeksepeti, care a fost achiziţionată recent într-o tranzacţie de 589 mil. dolari.
“Liderul pieţei comenzilor de mâncare din Bulgaria şi România, Hello Hungry, care operează în România platformele Quicky.ro şi Oliviera.ro, se alătură familiei liderului mondial în comenzi de mâncare online şi mobile Delivery Hero. Acesta este rezultatul finalizării cu succes a tranzacţiei dintre Yemeksepeti şi Hello Hungry, care operează deasemenea, prin intermediul companiei BG Menu, liderul pieţei bulgare de profil, platforma BGmenu.com. Compania Yemeksepeti a dobândit, astfel, o participaţie minoritară în Hello Hungry, după ce a fost achiziţionată, la rândul ei, la începutul lunii mai, de către Delivery Hero. BG Menu, deţinător al BGmenu.com, este cel mai mare serviciu de comenzi de mâncare online şi de catering din Bulgaria, cu peste 550 de restaurante înscrise în reţea şi 50.000 de clienţi anual. HelloHungry a intrat pe piaţa românească în 2014, după achiziţionarea platformelor locale Quicky.ro şi Oliviera.ro, concentrându-se în primă instanţă asupra pieţei comenzilor de mâncare din Bucureşti”, conform unui anunţ al reprezentanţilor Oliviera.ro şi Quicky.ro.
Compania Yemeksepeti a fost lansată în urmă cu 15 ani şi şi procesează peste 3 milioane de comenzi lunar pe pieţele mai multor ţări.
"Urcarea la bordul investitorului Yemeksepeti şi, astfel, devenind parte a familiei Delivery Hero, reprezintă un eveniment remarcabil nu numai pentru Hello Hungry şi BG Menu, dar şi pentru piaţa de livrare a produselor alimentare din Bulgaria şi România. Semnarea aceastei tranzacţii arată încrederea liderilor mondiali în potenţialul serios al pieţelor din Bulgaria şi România", a declarat Vladimir Davchev, fondator al BG Menu şi Hello Hungry.
"În 2014 numărul de livrări din România şi Bulgaria aproape s-a dublat faţă de 2013. În primul trimestru din 2015 am realizat o creştere de aproximativ 40% a livrărilor comparativ cu primul trimestru din 2014. Iar tendinţa va fi de creştere în următorii ani", estimenază Davchev.
"Suntem foarte încântaţi să încheiem parteneriatul cu Hello Hungry şi să contribuim la creşterea firmei. Atunci când intrăm într-o nouă piaţă, cele mai importante două elemente în asigurarea succesului sunt potenţialul de creştere al pieţei şi alegerea partenerului local potrivit. Atât România cât şi Bulgaria au potenţial pentru dezvoltarea comenzilor şi livrărilor de mâncare online, unde Hello Hungry are deja realizări (…). Îmi exprim speranţele că, beneficiind de know-how-ul şi perspectiva noastră (…), vom ajuta Hello Hungry să-şi continue succesul în regiune", a declarat Nevzat Aydin, CEO al Yemeksepeti.
"În prezent, beneficiem de marea oportunitate de a utiliza cel mai bun know-how al doi lideri globali - Delivery Hero şi Yemeksepeti. (…) Aşadar, BG Menu şi Hello Hungry au un avantaj imens - suntem numărul 1 pe piaţa locală şi învăţăm de la cei mai buni", spune Vladimir Davchev.
"În România, am crescut mai mult de 70% în ultimele luni, după achiziţionarea platformelor locale. Datorită potenţialului de piaţă uriaş, estimăm o continuare a creşterii nu numai în comenzile alimentare de retail online şi mobile, dar, deasemenea, pe segmentul corporativ. Avem oferte corporative speciale şi servicii premium, iar acum, beneficiind de know-how şi infuzia de capital din partea Delivery Hero şi Yemeksepeti, vom avea puterea şi cunoştinţele necesare pentru a continua şi mai rapid dezvoltarea noastră pe piaţa românească", a adăugat Vladimir Davchev.
“În prezent, 63% din toate comenzile BG Menu sunt realizate online. În doar câteva luni, comenzile online efectuate prin intermediul dispozitivelor mobile a crescut cu 250%. Deşi analiza pieţei pentru comenzi alimentare, în continuă creştere pe plan mondial (în valoare 70 miliarde de dolari SUA), arată că aproximativ 85% din comenzi sunt încă făcute offline, tendinţa spre online este puternică şi clară şi este de aşteptat ca până în 2020, comenzile online să le depăşească pe cele realizate prin telefon. Astfel, comerţul online este de aşteptat să devină un factor de creştere major al pieţei, în anii următori, atât în România cât şi în Bulgaria”, conform datelor transmise de companii.
Delivery Hero a fost fondat în mai 2011 şi are sediul central la Berlin. Grupul operează pe 34 de pieţe de pe cinci continente şi are aproximativ 1.500 de angajaţi, fiind cea mai mare reţea alimentară din lume, cu peste 100.000 de restaurante participante. Circa 10 milioane comenzi sunt procesate la nivel global în fiecare lună.
Până în prezent, Delivery Hero a beneficiat de investiţii de peste 1 miliard de dolari.