ZF 24

Prima contestatie pentru EFFIE 2009 vine de la Ogilvy

03.06.2009, 15:23 30

La doar sase zile dupa ce cea de-a sasea eiditie a festivalul industriei de advertising, Effie 2009, si-a desemnat castigatorii, a venit si prima contestatie. Ogilvy Group Romania, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare, a contestat decizia comitetului organizatoric al festivalul de a reincadrate in categoria Promotii Non-FMCG toate cele patru campanii COSMOTE inscrise in categoria Telecomunicatii.

“Consideram ca este o problema de fond, campaniile COSMOTE inscrise nefiind realizate pentru promotii. In al doilea rand, este o problema legata de procedura. Campaniile COSMOTE castigatoare in categoria Telecomunicatii la ultimele doua editii ale festivalului au promovat aceleasi tipuri de servicii ca si cele inscrise la actuala editie si reincadrate in categoria Promotii”, a spus Manuela Necula, CEO al Ogilvy Group Romania.

Motivele contestatiei invocate de Ogilvy sunt legate atat de specificul domeniului Telecom, cat si de istoricul acestei categorii in cadrul festivalului ce masoara eficienta in Romania. “Consideram ca, prin aceasta decizie, comitetul de organizare EFFIE 2009 a schimbat radical criteriile de incadrare in categoria Telecomunicatii. Daca s-a dorit corectarea unor eventuale erori perpetuate in ultimii doi ani, acest lucru ar fi trebuit comunicat inainte de inceperea inscrierilor” , a precizat Necula.

Anul trecut contestatiile au venit de la Leo Burnett si McCann Erickson care contestau premiile acordate agentiei GMP pentru campaniile pentru Timisoareana ce au fost inscrise la categoriile Alcoholic Drinks si Sustained Success din cadrul Effie 2008. Adrian Botan, seful creatiei de la McCann, si Razvan Matasel, seful planificarii de la Leo, au considerat ca cele doua premii trebuie atribuite Ursus Breweries. Contestatia celor doi a primit anul trecut raspunsul negativ din partea comitetului de organizare al Effie 2008.

Anul acesta, cele mai multe premii au fost castigate de agentia Papaya Advertising, aflata la prima participare si care a pus mana pe 6 premii, inclusiv trofeul Grand Effie. Campania “A Drop of Style in Your Life”, semnata de Papaya pentru brandul Cava D’Oro, a fost premiata cu Gold Effie la categoria Alcoholic Beverages si in sectiunea speciala David vs. Goliath. Urmatoarele clasate in topul agentiilor au fost Leo Burnett & Target, care a castigat 4 trofee, Graffiti BBDO si Next Advertising, care au luat fiecare cate 3 premii.
Anul acesta, au fost inscrise 79 de campanii in 22 de categorii, spoturile publicitare fiind jurizate de peste 70 de manageri ai celor mai mari companii locale cat si de membri ai agentiilor de publicitate.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO