ZF 24

Prima rupere de ritm pe telefonia mobilă în 2014 vine de la RCS&RDS

Prima rupere de ritm pe telefonia mobilă în 2014 vine...

Autor: Adrian Seceleanu

13.01.2014, 19:36 2649

Oferta RCS&RDS este agresivă până la capăt, în sensul că - spre deosebire de şablonul după care sunt construite în general abonamentele pe piaţa de telefonie mobilă - tarifele pentru apelurile efectuate în alte reţele după consumarea celor incluse în abonament au preţuri foarte mici, de 1,24 eurocenţi/minut. Cei mai mari trei jucători de pe piaţa de telefonie mobilă au în general tarife de 15-20 de eurocenţi pe minut în asemenea cazuri.

RCS&RDS nu a mers totuşi foarte departe în ruperea monotoniei ofertelor de pe piaţă: contractele de abonament pentru noile planuri tarifare pot fi încheiate, exact ca la Orange, Vodafone sau Cosmote pe o perioadă de 12 sau 24 de luni.
Cu doar 1,1 milioane de clienţi pe telefonie mobilă la jumătatea anului precedent, conform celor mai recente date disponibile, RCS&RDS este cel mai mic jucător de pe piaţa de telefonie mobilă. Dacă în primii ani de după lansarea serviciului de telefonie mobilă, în 2007, strategia de creştere a RCS&RDS a fost să ofere gratuit telefonia mobilă abonaţilor la serviciile de cablu TV, acum compania a început să lanseze oferte asemănătoare celor din vitrina marilor operatori, şi inclusiv să ofere smartphone-uri la preţuri reduse.
La jumătatea anului trecut, RCS&RDS avea 1,1 milioane de clienţi pentru serviciile de telefonie mobilă, fiind astfel cel mai mic jucător de pe piaţă, după Orange, Vodafone şi Cosmote. Cel mai important business al RCS&RDS este cablul TV, pentru care compania are 2,4 milioane de abonamente.
În anul 2012 compania controlată de antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea a avut venituri totale de 624 mil. euro, dintre care 400 mil. euro au fost generate de piaţa din România.
La jumătatea anului trecut RCS&RDS avea peste 1.600 de antene de telefonie mobilă, care acopereau 78% din populaţia României, şi circa 5.000 de kilometri de drumuri principale. În schimb reţelele Orange, Vodafone şi Cosmote au o acoperire de aproape 100% din populaţie.
Oferta RCS&RDS este agresivă până la capăt, în sensul că - spre deosebire de şablonul după care sunt construite în general abonamentele pe piaţa de telefonie mobilă - tarifele pentru apelurile efectuate în alte reţele după consumarea celor incluse în abonament au preţuri foarte mici, de 1,24 eurocenţi/minut. Cei mai mari trei jucători de pe piaţa de telefonie mobilă au în general tarife de 15-20 de eurocenţi pe minut în asemenea cazuri.
RCS&RDS nu a mers totuşi foarte departe în ruperea monotoniei ofertelor de pe piaţă: contractele de abonament pentru noile planuri tarifare pot fi încheiate, exact ca la Orange, Vodafone sau Cosmote pe o perioadă de 12 sau 24 de luni.
Cu doar 1,1 milioane de clienţi pe telefonie mobilă la jumătatea anului precedent, conform celor mai recente date disponibile, RCS&RDS este cel mai mic jucător de pe piaţa de telefonie mobilă. Dacă în primii ani de după lansarea serviciului de telefonie mobilă, în 2007, strategia de creştere a RCS&RDS a fost să ofere gratuit telefonia mobilă abonaţilor la serviciile de cablu TV, acum compania a început să lanseze oferte asemănătoare celor din vitrina marilor operatori, şi inclusiv să ofere smartphone-uri la preţuri reduse.
La jumătatea anului trecut, RCS&RDS avea 1,1 milioane de clienţi pentru serviciile de telefonie mobilă, fiind astfel cel mai mic jucător de pe piaţă, după Orange, Vodafone şi Cosmote. Cel mai important business al RCS&RDS este cablul TV, pentru care compania are 2,4 milioane de abonamente.
În anul 2012 compania controlată de antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea a avut venituri totale de 624 mil. euro, dintre care 400 mil. euro au fost generate de piaţa din România.
La jumătatea anului trecut RCS&RDS avea peste 1.600 de antene de telefonie mobilă, care acopereau 78% din populaţia României, şi circa 5.000 de kilometri de drumuri principale. În schimb reţelele Orange, Vodafone şi Cosmote au o acoperire de aproape 100% din populaţie.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.01.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO