Comerţul cu automobile era unul dintre cele mai profitabile domenii de business înainte de criză, în condiţiile în care volumele creşteau, iar discounturi rar se acordau. Dar chiar şi în contextul unei pieţe auto în scădere, salariul mediu în cadrul Toyota România a crescut anul trecut la peste 1.000 de euro net, aceasta fiind prima comunicare oficială a unui importator auto legată de veniturile angajaţilor. Importatorul este deţinut de compania britanică Inchcape PLC, ce deţine mai multe businessuri din auto la nivel mondial, care mai deţine şi centrul Toyota Nord din Pipera.
Potrivit datelor companiei anul trecut salariu mediu net în cadrul importatorului mărcilor Toyota şi Lexus a urcat la 4.600 de lei (1.043 euro), faţă de 4.400 lei (943 euro) în 2012. Pe de altă parte, şi numărul angajaţilor companiei a scăzut în 2013, de la o medie de 60 în 2012, la 58 anul trecut.
În 2013 cifra de afaceri a companiei a rămas relativ stabilă, înregistrând o creştere uşoară la 555,8 mil. lei (126 mil. euro) în 2013 de la 555,4 mil. lei (124,8 mil. euro) în 2012. pe de altă parte, profitul net a scăzut în 2013 la 0,7 mil. euro, de la 0,77 mil. euro în 2012.
În ceea ce priveşte vânzările, anul trecut Toyota România a înregistrat o creştere în cotă de piaţă , menţinând un volum de vânzări relativ stabil cu cel al anului 2012 la un volum de 2.549 de unităţi Toyota şi 48 de modele Lexus, volum cumulat aferent unei cote de piaţă de 3,2%. Un aspect important al anului 2013 îl reprezintă faptul că Toyota România a comercializat 210 unităţi de automobile hibride, în creştere cu 57% faţă de anul precedent. În România Toyota şi Lexus au împreună o reţea de 22 de centre de tip 3S şi un service la Odorheiu Secuiesc, deţinute de 19 dealeri.