• Leu / EUR4.7315
  • Leu / GBP5.2727
  • Leu / USD4.2103
ZF 24

Primul pod peste Dunăre construit în ultimii 60 de ani între România şi Bulgaria se deschide vineri - GALERIE FOTO

Primul pod peste Dunăre construit în ultimii 60 de ani între România şi Bulgaria se deschide vineri - GALERIE FOTO

Autor: Andreea Neferu

12 iun 2013 10217

Podul de la Calafat-Vidin, a cărui construcţie a început în urmă cu şase ani, va fi deschis vineri,  14 iunie, a anunţat biroul de presă al guvernului.  La inaugurare vor participa premierul Victor Ponta, precum şi ministrul transporturilor Relu Fenechiu.

Tot pe 14 iunie va fi înfiinţată o societate mixtă româno-bulgară, care va opera podul şi care va percepe o taxă de 6 euro pe autoturism pentru fiecare traversare a acestuia, potrivit informaţiilor anterioare.

► GALERIE FOTO

Staţiile de taxare sunt amplasate pe malul românesc al Dunării, iar taxa este identică cu cea percepută pentru traversarea podului de la Giurgiu-Ruse, unde şoferii plătesc în prezent şase euro pentru un autoturism şi 37 de euro pentru un vehicul de peste 12 tone. Primul pod peste Dunăre între România şi Bulgaria a fost construit în urmă cu aproape 60 de ani între Giurgiu şi Ruse. 

România şi Bulgaria au semnat acordul de realizare a celui de-al doilea pod peste Dunăre încă din 2000, însă demararea lucrărilor a întârziat din lipsă de fonduri. Construcţia podului, un parteneriat româno-bulgar, a început efectiv în 2007 şi trebuia iniţial să fie gata în 2010. După mai multe termene de finalizare anun­ţate şi nerespectate, ultima promisiune este că în luna iunie podul va fi în sfârşit deschis circulaţiei.

Podul, cu o lungime de 1.791 de metri, comparabilă cu cea a Pasajului Basarab din Bucureşti, va avea două benzi rutiere pe fiecare sens de mers, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.

Podul de la Calafat-Vidin a costat în total aproape 300 de milioane de euro. Românii au asigurat o finanţare de circa 72,5 milioane de euro, potrivit datelor transmise de Ministerul Transporturilor, din care 36,6 milioane de euro au fost bani de la guvern, iar restul finanţare ISPA (fonduri de preaderare).

De cealaltă parte, bulgarii au asigurat pentru construcţie circa 226 milioane de euro, potrivit site-ului oficial al podului: 61 mil. euro au venit de la guvernul bulgar, restul banilor provenind din fonduri ISPA, de la Banca Europeană de Inves­tiţii, de la Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi de la banca germană KfW.

 

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7315
Diferență: -0,0634
Ieri: 4.7326
Azi: 4.2103
Diferență: -0,2322
Ieri: 4.2139
Azi: 5.2727
Diferență: 0,699
Ieri: 5.2538
Azi: 4.2800
Diferență: 0,3211
Ieri: 4.2744