ZF 24

PwC: Piata de media si divertisment scade cu 3,9% in 2009

17.06.2009, 09:27 21

Piata globala de media si divertisment, incluzand atat vanzarile catre consumatori cat si veniturile din publicitate va scadea anul acesta cu 3,9%, in timp ce de anul viitor va incepe sa creasca, de la 0,4% in 2010, pana la 7,1% in 2013, cand va ajunge la 1.600 mld. dolari, potrivit studiului Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013 realizat de PricewaterhouseCoopers.

"Aceasta perioada de recesiune va dura mai mult decat cele precedente datorita descresterii mult mai abrupte si faptului ca impactul asupra consumului va fi mult mai drastic decat in trecut. Piata de media si divertisment nu este imuna la aceasta tendinta – prevedem ca pe acest segment consumul va scadea in 2009 cu 1,2%, ramanand la un nivel scazut si in 2010 si inregistrand o crestere relativ mica de 3,2% in 2011”, spun reprezentantii PwC.

Marcel Fenez, lider global entertainment & media al PricewaterhouseCoopers precizeaza ca sumele cheltuite de utilizatorul final pentru consumul prin intermediul platformelor digitale/mobile care reprezinta 23,4% din total in 2008 va ajunge sa reprezinte 78% din cresterea totala in urmatorii cinci ani.

Deasemenea, studiul arata ca procentul din ce in ce mai mare de publicitate prin Internet si canale de telecomunicatii mobile va creste si mai mult in mix-ul de publicitate, de la aproximativ 12% in 2008 la 19% in 2013.
A zecea editie a studiului „Global Entertainment & Media Outlook 2009-2013” realizat de PricewaterhouseCoopers, contine analize si previziuni privind 12 segmente majore ale industriei de media si divertisment in patru regiuni: America de Nord (SUA, Canada), EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), Asia Pacific si America Latina.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO