ZF 24

Reacţia TradeVille după eşecul Agricover: 3.000 de clienţi au subscris în ofertă, un număr record pentru România. Din nefericire, tranşa investitorilor instituţionali nu a fost subscrisă suficient. Climatul internaţional nu este cel mai potrivit

Reacţia TradeVille după eşecul Agricover: 3.000 de...

Autor: Liviu Popescu

17.05.2023, 20:59 5214

“Alături de dumneavoastră, alţi aproape 3000 de clienţi TradeVille au subscris în oferta publică făcută de Agricover - un număr RECORD pentru România!  Din nefericire, tranşa investitorilor instituţionali nu a fost subscrisă suficient pentru ca Agricover să decidă închiderea ofertei cu succes”, este reacţia Tradeville transmisă miercuri seară investitorilor care au subscris în IPO-ul Agricover. TradeVille a fost agent de retail în ofertă. Wood a fost coordonator global unic.

Listarea Agricover Holding, într-o ofertă stabilită la maximum 416 mil. lei derulată din 4 mai şi până pe 16 mai 2023, s-a închis fără succes întrucât apetitul scăzut din partea investitorilor a determinat compania să oprească planurile de a merge mai departe la Bursa de Valori Bucureşti.

“Climatul internaţional nu este cel mai potrivit şi iată că piaţa de capital din România resimte din plin această situaţie. Pentru echipa TradeVille, oferta Agricover a reprezentat un efort uriaş şi, evident, ne pare rău că nu a fost închisă cu succes. Vă mulţumim pentru participare şi pentru încrederea dumneavoastră în agricultura românească. Restituirea sumelor subscrise se va face în contul dumneavoastră de tranzacţionare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare”, menţionează TradeVille.

Ieşirea înaintea mult aşteptatei listări a Hidroelectrica, scumpirile din economie, publicarea rapidă a prospectului de după aprobarea din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară (aprobat seara pe 3 mai iar oferta a debutat pe 4 mai), şi probabil pentru unii chiar şi modelul de business complex al holding-ului, a adus primul eşec al unei listări din ultimii zece ani.

După două săptămâni de ofertă - încheiată cu o rată de subscriere pe segmentul de retail de doar 52% din cât aveau cei mici alocaţi (adică 22 mil. lei) - se pare că şi pe segmentul instituţionalilor interesul a fost unul scăzut.

În astfel de cazuri sindicatul de intermediere – în cazul Agricover fiind format din Wood&Company în calitate de coordonator global unic şi Tradeville ca agent de retail – discută cu investitorii şi compania pentru a decide o posibilă diminuare a ofertei de vânzare, implicit preţ şi evaluare, pentru ca oferta să se încheie cu succes.

Nu a fost cazul, iar oferta a eşuat. Este primul eşec al unui IPO la Bucureşti de la Adeplast din 2013 încoace.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO