ZF 24

Reveal Marketing Research: 7 din 10 români merg la mall cel puţin o dată pe săptămână, bărbaţii vizitând centrele comerciale mai des decât femeile; suma medie cheltuită la o vizită este de 300 de lei

Reveal Marketing Research: 7 din 10 români merg la mall...

Autor: Roxana Rosu

25.05.2023, 16:39 133

Şapte din 10 români merg la mall cel puţin o dată pe săptămână, bărbaţii vizitând centrele comerciale mai des decât femeile, în timp ce suma medie cheltuită de un client este de 300 de lei, arată un studiu Reveal Marketing Research realizat la comanda Brand Management.

Dintre aceştia, 3 sunt femei şi 4 bărbaţi. Statistica arată că bărbaţii merg mai des la mall, dar femeile petrec mai mult per vizită.

În plus, bărbaţii cheltuie cu 10% mai mult decât femeile (302 lei vs 275 lei).

Un sfert dintre cei care au declarat că merg în mall fac vizite 1-3 ori pe lună şi 4% merg mai rar de o dată la 3 luni.

Peste 70% dintre bărbaţii chestionaţi spun că sunt prezenţi la mall de câteva ori pe săptămână, 23% merg între o dată şi trei ori pe lună, iar 4% mai rar de o dată la trei luni. Doamnele, în schimb, vizitează des centrele comerciale în proporţie de 67%, fac 1-3 vizite pe lună în proporţie de 29% şi doar 4% au declarat că se duc la mall mai rar de o dată pe sezon.

„În cei aproape 20 de ani de activitate am aflat că cele mai preţioase resurse pe care le avem în această industrie sunt datele demografice. Informaţia este putere pentru noi, dar mai ales pentru partenerii şi colaboratorii noştri, care analizează audienţa înainte de a planifica orice campanie de marketing în centrele comerciale care să aibă succes şi impact real în vânzări”, Laurenţiu Jiga, fondator şi CEE Managing Director Brand Management.

Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de puţin peste 2 ore (130 min.), Generaţia Z (14-25 ani) fiind cea care se remarcă în acest caz, cu peste 2.5 ore (150 min.) petrecute într-o singură sesiune de shopping.

La polul opus se află Generaţia X (43-58 de ani), cu puţin sub 2 ore (116 min.).

Cel mai des românii se duc în centrele comerciale pentru cumpărături (55%), în topul preferinţelor urmând socializarea la o cafea (29%), masa în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) şi plata utilităţilor & sport (2%).

Cei care merg la shopping cumpără mai degrabă haine de damă (18%) sau pentru bărbaţi (12%) şi cosmetice sau parfumuri (10%).

“În prezent, mall-urile joacă un rol important în stilul de viaţă al consumatorilor, succesul acestora pe piaţa românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în oraşe, iar aglomeraţia din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumparaturi, dorinţa de a socializa şi de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit şi nivel de educaţie întrucât aceste destinaţii oferă un mediu atractiv şi adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoţional cât şi raţional”, Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Femeile sunt cele care vin la mall pentru a face cumpărături (61%), în timp ce bărbaţii, deşi cheltuie mai mult per sesiune, îşi planifică vizitele şi în scop utilitar şi numai în proporţie de 48% pentru cumpărături. 

Suma cheltuită în medie de către români la o vizită în mall este de aproape 300 de lei.

Cei mai cheltuitori sunt cei din segmentul de vârstă 36-45 de ani (Millenials), cu aproape 370 lei, urmaţi îndeaproape de Generaţia X, care cumpără în valoare de circa 330 lei într-o vizită la mall. Cel mai puţin cheltuie într-o sesiune de cumpărături Generaţia Z – numai 200 lei.

Eşantionul a cuprins 826 de respondenţi aflaţi în categoria de vârstă 14-60 de ani, cu educaţie preponderent medie şi superioară şi venituri variate, aflaţi în Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa şi Iaşi.