ZF 24

Schimbări în conducerea Toyota: După 14 ani, Akio Toyoda va ceda funcţia de director general al companiei. Noul director, Koji Sato, va alcătui o echipă de conducere special instruită pentru noua eră a vehiculelor electrice

Schimbări în conducerea Toyota: După 14 ani, Akio...

Autor: Andrei Şerbănescu

13.02.2023, 15:19 461

Toyota Motor Corp. a anunţat o serie de schimbări la nivelul conducerii sale de vârf, în timp ce Koji Sato se pregăteşte să preia funcţia de preşedinte şi director executiv, relatează Bloomberg.

Hiroki Nakajima va prelua funcţia de director al departamentului tehnologic, iar Yoichi Miyazaki va fi director financiar de la 1 aprilie, când Sato urmează să preia funcţia de la Akio Toyoda, a anunţat luni producătorul auto japonez într-un comunicat. Ambii directori se alătură consiliului de administraţie, alături de Simon Humphries, proaspăt numit Chief Branding Officer.

Chiar dacă Toyota cheltuieşte 4 trilioane de yeni (31 miliarde de dolari) pentru a lansa 30 de modele EV până în 2030, strategia sa de a oferi mai multe opţiuni pentru cumpărătorii de maşini - motoare pe benzină, hibride, electrice sau pe hidrogen - a condus la critici potrivit cărora compania nu se adaptează suficient de repede. Sato a declarat că va încerca să schimbe acest lucru şi a recunoscut că, uneori, au existat probleme de comunicare.

Toyoda, care va deveni preşedinte după 14 ani la conducerea companiei, nu a participat la şedinţa de informare - un semn că predă autoritatea succesorului său. Nicio femeie nu a fost inclusă pe lista celor promovaţi sau desemnaţi în noile funcţii executive ale Toyota.

Sato a declarat că „moştenirea şi evoluţia" sunt teme esenţiale pentru noua conducere, repetând teza predecesorului său că, deşi vehiculele electrice vor reprezenta principala direcţie de evoluţie, compania trebuie să ofere o gamă largă de opţiuni, inclusiv maşini hibride şi cu motor cu ardere internă.

Noul director general a comparat linia sa executivă cu o echipă de fotbal, una în care fiecare individ joacă un rol unic, existând în acelaşi timp o interconexiune pentru a urmări un obiectiv comun - furnizarea de produse şi servicii satisfăcătoare pentru clienţi şi, în cele din urmă, eliminarea emisiilor de carbon ale producător auto.

„Rolul meu, în calitate de căpitan, este de a maximiza potenţialul echipei", a declarat Sato.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO