ZF 24

Schulmann, McCann Health: Specialiştii în medicină din Europa folosesc in medie resursele digitale pentru job 1,5 ore pe zi

Schulmann, McCann Health: Specialiştii în medicină din Europa folosesc in medie resursele digitale pentru job 1,5 ore pe zi

Autor: Corina Mirea

22.09.2015, 14:35 143

Specialiştii în medicină din Europa folosesc in medie resursele digitale pentru job 1,5 ore pe zi, în condiţiile în care 96% dintrei ei au un computer, 86% un smartphone, 75% au tabletă, iar  67% au toate cele trei dispositive mobile, a spus Thierry Schulmann, Chief Growth Officer, McCann Health Europe, la ZF Pharma Summit 15. 

Aceştia găsesc informaţii pentru uz profesional pe laptop în proporţie de 67%, pe smartphone în proporţie de 40% şi pe tabletă în proporţie de 20%.

Cele mai populare aplicaţii mobile pentru specialiştii în sănătate sunt: Medscape, MedCalc, Univadis, PubMed On Tap, New England Journal of Medicine. Există circa 1.000 de astfel de aplicaţii, dar doar mai puţin de 20 au fost descărcate de circa 500 de ori.

Oamenii de vânzări din industria farma folosesc în principal suport de hârtie atunci când se duc la o întâlnire şi apoi iPad-ul.

Reprezentanţii de vânzări cred că ar creşte consumul de digital în zona medicală dacă s-ar dezvolta aplicaţii mobile relevante pentru pacienţi şi dacă s-ar crea jocuri legate de produsele pe care le promovează.

În România, lumea se luptă pe preţul produsului. Dar poate ar trebui văzută altfel problema – ne gândim la cum trebuie să punem pe piaţă medicamente, dar nu ar mai fi nevoie dacă am avea grijă să nu facem diabet, să nu fumăm, etc. 

Ruxandra Vasilescu, Senior Consultant McCann Bucharest:

În ultimii cinci ani, am încercat să introducem o componentă mai practică, şi anume, comunicarea pe zona farma. Avem o echipă dedicată pentru asta, cu expertiză în domeniu. McCann Health face parte din reţeaua globală.

Avem un studiu despre implicarea medicilor în mediul online la nivel global. Avem 1.600 de specialişti în zona comunicării medicale. Circa 48% din businessul nostru este local şi regional şi ne concentrăm foarte mult pe zona digitală. 40% din businessul nostru merge în această direcţie. 

AFACERI DE LA ZERO