ZF 24

Test Auto ZF: BMW 328i xDrive M Performance, în aşteptarea noului M3

Foto: Promotor

Foto: Promotor

Autor: Bogdan Alecu

07.07.2013, 14:38 1298

M Performance este una dintre cele mai noi metode lansate de BMW ce permite personalizarea maşinilor. Cu ajutorul accesoriilor M Performance aproape orice model din gamă poate arăta „supersport”. În acest caz, un Seria 3 328i xDrive, cu ajutorul pachetelor M Performance arată mai dinamic şi mai agresiv ca un M3 spre exemplu – dar are avantajul tracţiunii integrale şi dispune de un motor mai mic şi cu un consum mai scăzut. Chiar şi aşa, cei 245 CP dezvoltaţi de motorul supraalimentat de 2,0 litri pe benzină se apropie destul de mult de feelingul unui „M”, mai ales că de la 0 la 100 km/h se accelerează în 5,7 secunde.

Echiparea unui Seria 3 cu accesorii M Performance poate costa chiar şi 10.000 de euro, iar rezultatul este un automobil cu o imagine desprinsă parcă de de pe un circuit. Printre „modificări” se regăsesc frânele sport vopsite în roşu, discurile de frână sport, jantele de 20 de inchi, pachet aerodinamic cu eleron şi oglinzi retrovizoare din carbon. Acestea se adaugă pe o listă alături de pachete M Sports precum scaune sport, volan M, pachet aerodinamic şi ornamente sport la interior şi exterior. Datorită acestor modificări, 328i arată mai agresiv, mai dinamic şi mai sportiv ca un M3. Şi cu toate că nu dispune tot de un motor de patru litri şi 420 CP cum era M3-ul din generaţia anterioară, cu ajutorul pachetului sport noul model poate concura pe circuit cu M-ul, cu toate că nu există şanse prea mari să câştige, dar cel puţin va pierde onorabil.

Cu ajutorul sistemului BMW Driving Experience Control 328i xDrive poate fi „ajustat” în funcţie de dorinţele celui de la volan, de la modul Eco Pro prin care toate funcţiile sunt setate pe un consum cât mai redus de carburant, până la Sport Plus, care modifică setările direcţiei, suspensiei, cutiei de viteze şi răspunsul motorul motorului la apăsarea pedalei de acceleraţie. Atunci când se porneşte motorul, automat maşina setează modul „Comfort”, iar cel de la volan are de ales de obicei între Eco Pro (mod în care computerul de bord arată şi cum creşte autonomia maşinii) şi Sport, Sport Plus nefiind recomandat decât celor experimentaţi.

În ceea ce priveşte rularea la un drum mai lung, tocmai sistemul Driving Experience Control face din automobil unul plăcut şi confortabil, cu toate că jantele de 20 de inchi nu sunt recomandate pentru România. În ceea ce priveşte consumul mediu, valoarea oficială este de 6,7 litri/100 km, dar acesta poate creşte uşor spre 10 litri/100 km, mai ales când se rulează în modul Sport.

Preţul de pornire pentru un 328i xDrive este de 43.462 de euro cu TVA, iar cu pachetele M Performance şi opţionalele aferente preţul acestuia poate urca până la 70.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO