ZF 24

Test Auto ZF: Citroen C3 Picasso - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Citroen C3 Picasso
11.08.2009, 14:11 30

Nu este un secret pentru nimeni faptul ca Citroen doreste foarte mult sa se reinventeze. Avem o gama aproape completa de modele „Picasso” si una premium „DS” in asteptare.

Cea „Picasso”, care reprezinta monovolumele are in prim-plan modelele destinate familiei. Avem un design original atat la exterior cat si in habitaclu, functionalitate si foarte mult spatiu.

Pentru a ne convinge, am luat la test un C3 Picasso – cel mai „mic” – daca putem spune asa – din gama Picasso completata de monovolumele compacte Xsara si C4.

Cum il vezi, te gandesti imediat daca iti place sau nu. Pentru ca este „ciudat” – dar intr-un mod pozitiv. Seamana mai mult sau mai putin cu un cub –daca privesti din fata. La design s-au utilizat multe linii drepte si muchii rotunjite. Pe de alta parte, spatele aminteste de un vehicul comercial.

Odata intrati in habitaclu, avem impresia ca suntem cel putin intr-un monovolum compact. Designul este fara nicio indoiala unul avangardist, iar spatiul este foarte generos.

Cu toate ca C3 defineste gama modelelor de clasa mica, C3 Picasso nu poate fi considerat sub nicio forma un monovolum „mic”.

Ca spatiu interior spre exemplu, este chiar peste un model compact. Si ca sa se accentueze ideea de monovolum, pasagerii din spate beneficiaza de masute integrate in scaunele din fata.

Materialele utilizate in habitaclu sunt bine finisate si de calitate. Unul dintre cele mai importante atuuri la interior ale lui C3 Picasso este originalitatea designului. Desi se pot observa si solutii de reducere a costurilor – vezi radio-CD-ul care aminteste de cel de la modelele Renault. Sau folia utilizata la „vopsirea” in negru a montantilor B, care aminteste intr-un fel de Logan Prestige. Dar, cu toate acestea, sunt solutii eficiente de reducere a costurilor „camuflate”, care nu afecteaza confortul pasagerilor, dar se reflecta printr-un pret mai mic.

La volan C3 Picasso nu-ti lasa impresia ca te afli la volanul unui model de clasa mica, ci mai degraba intr-un SUV. Pozitia la volan este inalta si ofera o vizibilitate foarte buna. Tot la capitolul vizibilitate notam si geamul integrat in montantul fata care practic elimina unghiurile moarte.

In plus, motorul de 1,6 litri HDi si 110 CP este agil in oras, unde de-a lungul testului nu a consumat mai mult de 7 litri/100 km. Dieselul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte cu o buna timonerie. Se simte nevoia unei a sasea trepte, dar numai cand se ruleaza in afara localitatilor cu peste 110 km/h.

Pretul de pornire al noului C3 Picasso este de 11.990 de euro, pentru versiunea de baza, cu motor pe benzina de 1,4 litri si 95 CP.

Modelul testat era echipat cu motorul de 1,6 litri HDi, si echiparea Exclusive, al carei pret este de 17.250 de euro, cu TVA inclus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24