ZF 24

Test Auto ZF: Honda Civic Tourer, premieră japoneză. Galerie foto

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer

Autor: Bogdan Alecu

09.06.2014, 10:55 3060

Odată cu lansarea noii generaţii a Civic, japonezii au extins gama modelului compact cu o a treia caroserie – cea de break, denumită Civic Tourer, aceasta având misiunea de a susţine vânzările pe piaţa europeană, unde breakurile sunt la mare căutare. Până acum, atât Honda cât şi Mazda nu au oferit versiuni break pentru modelele de clasă compactă, aşa cum fac constructorii europeni, preferând să pună accent mai mult pe sportivitate.

Designul noului Tourer vine ca o „extensie” a modelului în cinci uşi. Partea din spate se remarcă prin liniile agresive şi dinamice, suficient de mult încât să nu poate fi confundată cu niciun alt break de pe piaţă. Şi tocmai pentru a pune accent pe utilitate, cei 23,5 cm în plus în lungime faţă de hatchback au fost repartizaţi direct către portbagaj, în condiţiile în care ampatamentul a rămas neschimbat. Astfel, chiar dacă pasagerii spate dispun de acelaşi spaţiu, maşina oferă un volum de 624 de litri de depozitare, adică aproape cât oferă un monovolum mare precum Dacia Lodgy. În plus, prin rabatarea banchetei spaţiul portbagajului la 1.668 de litri. În plus, Civic vine şi cu opţiunea Magic Seats ce permite rabatarea şezutului banchetei pentru a încărca obiecte voluminoase în spate, nu în portbagaj.

În ceea ce priveşte echiparea, Tourer vine cu o serie nouă de sisteme de asistenşă. Modelul poate fi echipat cu sistem de „citeşte” indicatoarele de pe marginea drumului, tempomat adaptiv – ce permite nu doar menţinerea constantă a vitezei, ci şi frânare automată pentru a permite menţinerea unei distanţe (setate prealabil) faţă de maşina din faţă şi desigur, sistem de monitorizare a unghiului mort. La drum lung, atât pe autostradă cât şi pe drum naţional, toate aceste sisteme reduc gradul de oboseală al celui de la volan prin simplul fapt că permit o deplasare mai relaxantă. Tot la acest capitol trebuie menţionat şi sistemul Adaptive Damper Control, care permite celui de la volan să „ajusteze” setările suspensiei în trei moduri – Confort, Normal şi Dynamic, în funcţie de drum şi stilul de condus abordat. Modelul dispune şi de un sistem multimedia, cu navigaţie, dar care „contrastează” în ceea ce priveşte grafica cu designul futurist al maşinii. Chiar şi aşa, unitatea multimedia oferă acces la setările computerului de bord, poate reda filme de pe DVD în timp ce sistemul de navigaţie dispune de o hartă detaliată şi pentru România. În plus, informaţiile pentru navigaţie sunt afişate şi pe displayul computerului de bord, amplasat în dreapta celui pe care este afişată viteza de deplasare.

Pentru moment, gama de motorizări disponibile pentru Tourer este alcătuită din  motorl pe benzină de 1,8 litri i-VTEC de 142 CP şi 174 Nm, care a fost şi testat şi dieselul de 1,6 litri i-DTEC de 120 CP şi 300 Nm.

Motorul pe benzină, cunoscut deja şi de pe generaţia anterioară, este printre cele mai dinamice şi plăcute la condus motorizări din segmentul compact. În plus, este cuplat la o cutie de viteze cu şase trepte, manuală, foarte precisă. În plus, cu modul Eco activat, în extraurban se poate obţine un consum mediu de 5,8 litri/100 km, valoare care în oraş urcă spre 8 litri/100 km, valori însă corecte, având în vedere performanţele motorului. Diferenţa dintre versiunea în cinci uşi şi cea break este de aproape 20 km, în timp ce în performanţe breakul accelerează în 9,6 secunde, faţă de 9,4 în cazul modelului mai scurt.

Preţul de pornire pentru Civic Tourer 18.711 euro cu TVA, în timp ce dieselul porneşte de la 20.695 de euro. Avantajul motorului pe motorină proiectat de japonezi este consumul redus de combustibil, care în extraurban poate scădea sub pragul de 4 litri/100 km. Pe de altă parte, motorul pe benzină este mai sportiv, urcă rapid în ture şi contribuie la plăcerea de a conduce, chiar dacă discutăm despre un model proiectat pentru familii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO