ZF 24

Test Auto ZF: Noul Seat Exeo sau Audi A4 Classic

Seat Exeo este realizat pe platforma tehnica a vechii generatii a lui  Audi A4
16.07.2009, 11:32 832

Tot mai multe marci auto in cautarea de a reduce preturile si a mentine totusi impresia de o gama tanara, readuc in peisaj modele vechi, dar sub o emblema sau denumire noua. Avem Opel Astra Classic, care desi este un model de peste zece ani vechime in continuare se vinde foarte bine, la fel si Skoda Octavia Tour.

In grupul Volkswagen asa cum Skoda este sub umbrela VW, Seat este sub cea a Audi. Iar constructorul spaniol nu s-a sfiit pana in urma cu cativa ani sa preia elemente de la Audi. Spre exemplu, la generatia anterioara a lui Seat Leon intregul habitaclu parea preluat integral de la Audi A3. La nol Leon spaniolii au considerat ca sunt si ei in stare sa proiecteze un interior – dar nu le-a reusit si vanzarile nu au fost exceptionale.

Acum dupa ce au vazut ca in general clientii isi doresc un feeling premium, chiar daca achizitoneaza un model de volum, Seat a revenit la vechea strategie.
Exeo nu este nimic nimic altceva decat vechea generatie a lui Audi A4. Dar este acesta un lucru rau? Nu. Pentru ca acum mai multi clienti vor putea achizitiona un model premium cu mai putini bani, iar A4, chiar si vechea generatie este un model de exceptie.

La exterior diferentele dintre vechiul A4 si Exeo sunt minime. Avem noi faruri, o grila a radiatorului care aminteste de noua Ibiza, oglinzi exterioare preluate de la Audi TT si desigur noi stopuri. Cam atat. Daca nu esti atent, din lateral poti jura ca vezi un A4 vechi.
Acelasi lucru se poate spune si despre interior. Avem o alta sigla pe volan si guri de ventilatie centrale preluate de la Audi TT – nu mai sunt dreptunghiulare ca la A4 ci sunt rotunde. Instalatiile de climatizare si audio sunt si ele preluate de la vechiul A4.

Dar nimic nu poate fi criticat in acest sens. Calitatea materialelor este comparabila daca nu chiar peste cea oferita de modelele concurente si in plus beneficiaza de feelingul Audi.
Daca ar fi acum sa pozitionam Exeo, cel mai bine ar putea fi descris ca un sedan din segmentul compact superior. Este peste Focus sau Astra sedan, dar sub Laguna si cu siguranta mult sub Mondeo.

Pentru a ne face o impresie cat mai buna am testat versiunea cu motorul diesel de 2,0 litri, 170 CP si 350 Nm, probabil cea mai buna alegere in conditiile in care Exeo se doreste a fi un sedan sport.
Motorul urca foarte usor in ture si se simte mai puternic decat pare din cifre. In plus sunetul produs de acesta nu este in niciun caz unul de „tractoras” ci de un model sport.

Directia precisa, suspensia tare si caracterul netru de pe viraje il fac pe Exeo partenerul ideal intr-o calatorie pe drumuri virajate. Dar – sa nu uitam ca sub emblema Seat se ascunde un Audi.

Daca ne uitam pe cifre, Exeo accelereaza de la zero la 100 km/h in 8,4 secunde, cu 0,2 secunde mai repede decat un A4 din generatia precedenta echipat cu acelasi motor.
Pretul noului Exeo porneste de la 18.837 de euro, cu TVA inclus, pentru motorizarea pe benzina de 1,6 litri si 102 CP si poate ajunge in cazul modelului testat, cu dieselul de 2,0 litri 170 CP si echipare Sport la 25.118 euro. Spre comparatie, noul A4 cu aceasta motorizare are un pret de pornire de aproape 32.400 de euro. Dar este un Audi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO