ZF 24

Tudor Manea, eMag: Anul acesta avem un depozit nou, de 125.000 metri pătraţi şi am crescut capacitatea de livrare. Am adăugat încă 1.200 de easy box-uri peste cele 800 de anul trecut

Tudor Manea, eMag: Anul acesta avem un depozit nou, de...

Autor: Alexandra Matei

12.11.2021, 09:00 133

- Anul trecut, valoarea comenzilor înregistrate în ziua de Black Friday s-a ridicat la 585 mil. lei.

- Anul acesta, CEO al eMag estimează că valoarea totală a comenzilor care se vor face în ziua de Black Friday se va ridica la 615 mil. lei.

eMag, cel mai mare retailer online din România, s-a pregătit pentru Black Friday 2021 încă de anul trecut. Tudor Manea, CEO al eMag, susţine că anul acesta s-a mărit capacitatea de stocare a produselor odată cu un nou depozit de 125.000 metri pătraţi. În plus, pregătirile pentru Black Friday au inclus şi creşterea capacităţii de livrare, prin introducerea a încă 1.200 de easy box-uri, pe lângă cele 800 deja existente anul trecut.

Pentru Black Friday 2021, care are loc astăzi, 12 noiembrie, menţionează el, există un stoc de 4,5 milioane de produse, care au ajuns în depozit pe tot parcursul anului şi care nu au avut de suferit din pricina crizei containerelor.

„Anul acesta avem un depozit nou de 125.000 mp, pe care îl avem în plan de doi ani de zile. Am crescut capacitatea de livrare. Am adăugat anul acesta încă 1.200 de easy box-uri, peste cele 800 de anul trecut. Marfa noastră este în stoc. Toate cele 4,5 mil. produse pentru Black Friday sunt în stoc, au venit pe parcursul anului. Aceste produse au fost negociate la începutul anului, nu vin cu creşterile de preţuri şi nu au fost afectate de criza containerelor. Însă, acestea se vor vedea la anul. Noi, tradiţional, ne facem calcule astfel încât să livrăm tuturor clienţilor produsele în timpul promis. Anul trecut, am livrat împreună cu echipa logistică 50% din comenzi în 3 zile, iar în 5 zile, 75% din comenzi. Peste 99% din comenzi au fost livrate la timp, adică în aproximativ 10 zile lucrătoare”, a spus Tudor Manea, CEO al eMag, la ediţia specială a emisiunii ZF Live.

În general, în anii anteriori, eMag oferea, în mare parte, produse electronice şi electrocasnice, întrucât, după cum afirmă acesta, exista o constrângere de capacitate logistică.

Anul acesta însă, pentru că s-au făcut investiţii în capacitatea operaţională, Tudor Manea spune că vor putea fi livrate şi multe produse din categoria fashion sau produse pentru casă.

„Anul trecut, de exemplu, am avut un televizor care se vindea în mod normal cu 10.000 lei şi vindeam 400 de televizoare pe lună, iar în ziua de Black Friday s-a vândut la 6.500 de lei şi am vândut 1.000 de bucăţi în câteva minute. Produse de genul acesta vom avea şi anul acesta, dar vom avea oferte similare şi pentru categorii precum fashion sau produse pentru casă”, a adăugat el.

În general, din perspectiva unităţilor, câştigătoare sunt produsele pentru casă, cum ar fi scaune, pahare sau electrocasnice mici.

Bărbaţii, subliniază acesta, se duc foarte mult către zona de tehnologie, respectiv către produse precum televizoare, telefoane sau alte gadget-uri.

CEO al eMag susţine că nu a observat neapărat o scădere în ceea ce priveşte vânzările şi că oamenii cumpără, în general, produsele de care au nevoie.

 

Prima ediţie Black Friday a retailerului online eMag a avut loc în 2011, îşi aminteşte Tudor Manea, iar scopul iniţial al acesteia a fost de a aduce mai mulţi oameni în zona de ecommerce. Estimările de atunci erau că, în ziua de Black Friday, vânzările vor fi de 5-6 ori mai mari, însă ele au ajuns să fie de 20 de ori mai mari.

De-a lungul timpului, de la ediţie la ediţie, eMag s-a perfecţionat în ceea ce priveşte organizarea Black Friday, iar astăzi, pregătirile pentru un astfel de eveniment se fac cu unul sau chiar doi ani înainte, precizează Tudor Manea.

Anul trecut, valoarea comenzilor înregistrate în ziua de Black Friday s-a ridicat la 585 mil. lei. Spre comparaţie, la prima ediţie din 2011, vânzările au fost de doar 30 mil. lei.

Anul acesta, CEO al eMag estimează că valoarea totală a comenzilor care se vor face în ziua de Black Friday se va ridica la 615 mil. lei.

„Pentru noi, Black Friday este ca un fel de team building. Noi vrem, prin acest eveniment, să ne pregătim pentru cum va arăta businessul peste 5-10 ani. De exemplu, noi, la Black Friday 2012, am dezvoltat nişte procese şi nişte moduri de lucru care acum sunt business as usual. Şi acum doi ani am avut nişte probleme pe plata cu cardul, pe care le-am rezolvat. Dacă nu am fi ştiut de acele probleme, nu am fi putut să operăm foarte bine în pandemie”, a mai spus Tudor Manea.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO