ZF 24

Zece companii se luptă pe o piaţă unde cererea acoperă doar 37% din producţie

Zece companii se luptă pe o piaţă unde cererea...

Autor: Andrei Chirileasa

06.04.2014, 15:55 476

Piaţa de carton ondulat, disputată de 10 jucători locali, este un sector extrem de concurenţial, cererea acoperind doar 37% din producţie, în condiţiile în care românii se orientează către produse cu preţuri mici şi calitate medie. 

Cele 12 fabrici de carton ondulat care au raportat la ARFCO (Asociaţia Română a Fabricanţilor de Carton Ondulat) au o capacitate de producţie de  723.000 de tone anual. Consumul anului 2013 s-a ridicat la 271.000 de tone, adică 37% din totalul capacităţilor de producţie.

„Piaţa de carton ondulat este o piaţă regională datorită costurilor mari de transport pe distanţe lungi. Este o piaţă puternic concurenţială, iar în România orientarea consumatorilor este către produse cu preţuri mici şi calitate medie. Aceste cifre reflectă excedentul ofertei în raport cu cererea pe această piaţă, ceea ce duce la avantaje majore pentru cumpărător (preţuri mici, termene de plată foarte lungi – până la 120 de zile de la data livrării, transportul asigurat franco-beneficiar pe cheltuiala furnizorului) în dezavantajul producătorului (rentabilitate scăzută, termen mare de recuperare a banilor din piaţă, costuri suplimentare cu logistica pentru asigurarea transportului mărfii la sediul clientului“, se arată într-un raport al companiei Vrancart.

Singurul aspect pozitiv este că anul trecut consumul a crescut cu 13%, iar tendinţa de creştere se menţine. 

Topul producătorilor de profil este condus de Rondocarton (cu două fabrici la Cluj şi Târgovişte), Rossman (cu fabrici la Bucureşti şi Suceava) şi Vrancart (2 fabrici) . 

 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro