ZF News

Angajaţii doresc în proporţie covârşitoare o săptămână de lucru de 4 zile, cu o singură condiţie

Angajaţii doresc în proporţie covârşitoare o...

Autor: Daniel Belu

03.09.2023, 16:00 9056

Experimentele globale de testare a săptămânii de lucru de patru zile au făcut ca muncitorii şi şefii lor să fie de acord cu această idee, conform Bloomberg.

În SUA, o majoritate covârşitoare, 87% dintre lucrători, spun că ar fi interesaţi de o săptămână de lucru de patru zile, iar 82% cred că o adoptare pe scară largă în SUA ar fi un succes, potrivit unui sondaj realizat în luna mai de Morning Consult pe 1.047 de persoane.

Dar sprijinul pentru o săptămână de lucru condensată devine mai fragil dacă munca la distanţă este exclusă din discuţie: 75% dintre lucrători spun că ar fi interesaţi de o săptămână mai scurtă dacă munca de la distanţă este permisă "tot timpul sau aproape tot timpul", dar doar 51% dintre lucrători susţin o săptămână mai scurtă dacă este asociată cu "nici-un fel de muncă de la distanţă".

Este important de menţionat că sondajul Morning Consult a definit o săptămână de lucru de patru zile ca fiind o săptămână de lucru de peste 10 ore pe zi, patru zile pe săptămână.

Există diferenţe generaţionale surprinzătoare în joc: 93% dintre mileniali şi 88% dintre cei din Generaţia X sunt în frunte în ceea ce priveşte interesul pentru o săptămână de lucru mai scurtă. Este posibil ca aceşti lucrători să se afle într-un punct al carierei în care au abilităţi mai bune de gestionare a timpului, precum şi responsabilităţi personale de care ar prefera să se ocupe în a cincea zi a săptămânii.

Raportul separat al Morning Consult's State of Workers constată că aproximativ 4 din 5 mileniali spun că sunt întotdeauna, adesea sau uneori prea obosiţi după muncă pentru a se bucura de viaţa personală.

Generaţia Z, adesea stereotipată ca dorind să schimbe normele de la locul de muncă, este mai puţin interesată de acest beneficiu (83%). Tinerii profesionişti pot simţi presiunea de a demonstra ce pot la locul de muncă sau se pot teme că rămân în urmă realizând aceeaşi cantitate de muncă în mai puţin timp. Între timp, generaţia Baby Boomers manifestă cel mai puţin interes (72%) pentru o săptămână mai scurtă.

"Cu toate acestea, nici-un grup demografic nu a raportat niveluri de interes şi încredere sub 70%, ceea ce indică din nou popularitatea larg răspândită a acestei practici", scrie Ellyn Briggs, analist de brand la Morning Consult, în raport.

Între timp, mai mult de jumătate dintre lucrători doresc în continuare să lucreze de la distanţă într-o anumită capacitate, fie că este vorba de normă întreagă sau de un aranjament hibrid, potrivit datelor Morning Consult din ianuarie. Lucrătorii spun că îşi doresc cel mai mult acest beneficiu pentru a-şi eficientiza deplasarea, echilibrul dintre viaţa profesională şi cea privată şi pentru a evita disconfortul de a lucra într-un birou.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO