ZF News

Dominaţia Red Bull în Formula 1 se traduce prin creşterea vânzărilor de băuturi energizante

Dominaţia Red Bull în Formula 1 se traduce prin...

Autor: Daniel Belu

19.11.2023, 07:31 97

Dominaţia Red Bull Racing în Formula 1 în acest an se traduce direct în vânzări mai mari ale băuturii energizante care îi poartă numele, a declarat directorul şi CEO-ul echipei, Christian Horner, conform CNBC.

"Există o zicală veche care spune: "Câştigă duminică şi vinde luni". Ei bine, ceea ce facem noi pentru marca Red Bull, pentru băutura energizantă, în ceea ce priveşte publicitatea produsului la nivel global pentru 23 de weekenduri de curse pe an, suntem cel mai mare impact de marketing pe care îl are compania", a declarat Horner.

Echipa Red Bull, care numără şi gigantul tehnologic Oracle ca sponsor principal, a spulberat grila în acest sezon, câştigând 19 din cele 20 de curse de până acum. Campionul mondial, Max Verstappen, a câştigat de 17 ori, iar coechipierul său, Sergio Perez, a obţinut victorii în Arabia Saudită şi Azerbaidjan.

Verstappen şi-a adjudecat deja titlul piloţilor, al treilea său titlu Mondial, la începutul lunii octombrie, în timpul celui de-al 17-lea weekend de Grand Prix al sezonului, în Qatar. Echipa Red Bull şi-a asigurat campionatul constructorilor în weekendul anterior, în Japonia.

Piloţii vor ieşi din nou pe circuit duminică, în Las Vegas, înainte ca sezonul să se încheie la sfârşitul acestei luni, la Abu Dhabi.

Red Bull a refuzat să împărtăşească indicatorii specifici de vânzări, dar un purtător de cuvânt al companiei a reiterat "creşterea" F1 şi a spus că aceasta este deosebit de vizibilă.

"Ei văd acest lucru, îl pot măsura. Este incredibilă cantitatea de consum de Red Bull care se întâmplă", a declarat Horner pentru CNBC.

Red Bull este a doua cea mai populară marcă de băuturi energizante din lume, cu o cotă de piaţă de 13%, potrivit datelor Euromonitor International. Aceasta se află în urma mărcii Monster Beverage, care deţine 16,4% din cota de piaţă globală.

Însă piaţa băuturilor energizante a devenit mai aglomerată, punând presiune asupra Red Bull. Cota de piaţă a companiei a scăzut de la 13,5% în 2021 la 13% în acest an, pe măsură ce noi jucători, precum PepsiCo, au intrat în această categorie.

În ultimii ani, giganţii băuturilor Coca-Cola şi Pepsi şi-au pus ochii pe categoria băuturilor energizante în creştere rapidă, cu diferite grade de succes. Consumul de sucuri a scăzut în ultimele două decenii, dar băuturile energizante zaharoase au contracarat această tendinţă datorită conţinutului lor de cofeină şi a efectelor conexe.

Coca-Cola şi-a lansat propria băutură energizantă în Marea Britanie în 2019. Dar Coke Energy nu a reuşit să se impună în rândul consumatorilor din SUA. Compania a renunţat la băutura în America de Nord în 2021, la aproximativ un an după ce a fost lansată.

Rivalul Coca-Cola, Pepsi, a găsit mai mult succes prin încheierea de acorduri. Acesta a cumpărat Rockstar Energy pentru 3,85 miliarde de dolari în 2020, obţinând proprietatea atât a băuturii energizante omonime a companiei, cât şi a Sting Energy, care se află în plină expansiune.

Anul trecut, Pepsi a preluat o cotă de 550 de milioane de dolari în Celsius, care se comercializează ca o băutură energizantă mai sănătoasă care stimulează antrenamentele. Aceste tranzacţii se adaugă unor eforturi precum trecerea Mountain Dew în categoria băuturilor energizante şi adăugarea de cofeină în Gatorade.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO