ZF News

Portul Constanţa se menţine cu trafic de peste 55 milioane de tone de marfă în 2014

Profita­bilitatea brută a companiei ce admi­nistrează portul Constanţa a crescut anul trecut cu 15%. Mediafax Foto

Profita­bilitatea brută a companiei ce admi­nistrează portul Constanţa a crescut anul trecut cu 15%. Mediafax Foto

Autor: Gabriel Razi

06.03.2015, 00:04 1161

Portul Constanţa, unul dintre cele mai mari douăzeci de porturi din Uniunea Europeană, şi-a crescut uşor traficul la 55,6 milioane de tone anul trecut, volum ce a generat afaceri de 275 mil. lei pentru Compania Naţională „Admi­nistraţia Porturilor Maritime“ Constanţa.

„Traficul total de mărfuri înregistrat în 2014 în porturile maritime româneşti Cons­tanţa, Midia şi Mangalia a depăşit 55,6 milioane de tone, cu 0,91% mai mult decât în 2013”, a anunţat ieri administratorul portului. Profita­bilitatea brută a companiei ce admi­nistrează portul Constanţă a crescut anul trecut cu 15%, la 92 mil. lei, ceea ce indică o marjă burtă de profit de 33%. Acest indicator a crescut de la 30% în anul 2013. Administratorul portului Constanţa are aproximativ 900 de angajaţi.

Cele mai mari volume sunt făcute în portul Constanţa din volumele transportate pe mare având în vedere că acest segment a însemnat 43 milioane de tone, ceea ce înseamnă 78% din total. În acelaşi timp, transportul fluvial a însemnat 12,6 milioane de tone. Atât  volumul de trafic maritim, cât şi cel fluvial au avut o creştere uşoară faţă de anul 2013. La aceste segmente se adaugă cel al traficului de containere care a totalizat 6,7 milioane de tone anul trecut, în creştere cu 3,6% faţă de 2013.

Traficul de marfă din portul Constanţa este generat de comerţul cu cereale şi seminţe oleaginoase, cel cu minereuri de fier, petrol şi produse petroliere, cărbune, minereuri nefe­roase şi fier vechi sau îngrăşăminte. Numai cerealele şi seminţele oleaginoase înseamnă 30% din totalul volumelor de trafic, fiind cea mai importantă categorie.

Portul Constanţa, alături de volumele făcute în Mangalia şi Midia, este al doilea cel mai mare de la Marea Neagră după liderul Novorossiysk din Rusia. Portul românesc de la Marea Neagră concurează regional cu Varna din Bulgaria, Batumi din Georgia, porturile tur­ceşti Samsun şi Trabzon, dar şi cu Odessa din Ucraina. Portul Constanţa are o istorie de 119 ani, prima etapă a construcţiei fiind începută în 1896.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO