ZF News

Tomasz Modzelewski, CEO-ul grupului Farmavet: În primele nouă luni din 2023 am înregistrat o creştere de 14% a cifrei de afaceri şi o multiplicare a profitului net de 4,5 ori.

PUBLI-INTERVIU

Tomasz Modzelewski, CEO-ul grupului Farmavet: În primele...

Autor: Publicitate

14.12.2023, 12:24 621

Grupul Farmavet are un model de business integrat, cu site-uri de producţie, reţea de distribuţie şi retail proprii @ Compania deţine aproximativ 200 de farmacii şi magazine veterinare în toată ţara @ Grupul Farmavet deţine mai multe unităţi de producţie de medicamente, produse biologice, nutraceutice dedicate animalelor @ Ce urmează? Ne povesteşte Tomasz Modzelewski, CEO-ul grupului Farmavet.

Cum a fost primul semestru din 2023 pentru Grupul Farmavet în ceea ce priveşte realizările şi rezultatele financiare?

Grupul Farmavet are o dinamică deosebită pe piaţă deoarece activează pe cele trei segmente principale ale industriei: producţie (medicamente, produse biologice, nutraceutice, produse cosmetice dedicate animalelor), reţea proprie de distribuţie şi lanţ propriu de retail. Cred că este mai corect să ne uităm la primele 9 luni ale anului, avem multe rezultate deosebite printre care deschiderea de noi farmacii şi magazine veterinare şi modernizarea celor existente, implementarea primelor proiecte de fabricaţie sub contract pentru clienţi europeni şi depunerea primelor dosare de produse pentru înregistrare în UE. Şi rezultatele financiare confirmă: în această perioadă am înregistrat creşteri de 14% a cifrei de afaceri, de 90% a EBITDA şi am multiplicat  profitulu net de 4,5 ori faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Dar pentru noi, nu totul se măsoară în cifre. Punem foarte mult accent pe echipele noastre; oamenii au fost şi vor fi mereu cei care ne ajută să depăşim orice moment dificil şi cu ajutorul lor fructificăm momentele bune de pe piaţă în ceva cu adevărat valoros pentru companie. Altfel spus, ei sunt „unitatea noastră de măsură” la care ne raportăm atunci când vorbim despre succesul companiei.

Vă aşteptaţi ca aceasta evoluţie pozitivă să se menţină şi pe final de an? Există sezonalitate în piaţa dvs.?

Da, piaţa pe care operăm are un puternic factor de sezonalitate care depinde şi de ciclul natural de viaţă al animalelor. Cu toate acestea, anticipăm întotdeauna nevoile pieţei şi ne calibrăm oferta la cerere. Impactul asupra afacerilor grupului nostru este amortizat de numărul mare de produse pe care le avem în portofoliu, de diversitatea speciilor cărora le adresăm serviciile şi de ariile terapeutice. În ceea ce priveşte performanţa, nu avem niciun dubiu că eforturile noastre vor duce la rezultate excelente pe care le vom menţine şi pe viitor.

Care au fost cei mai importanţi trei factori care au influenţat evoluţia industriei în care activaţi?

În opinia mea, după anii de pandemie, piaţa veterinară s-a confruntat cu multiple provocări şi schimbări semnificative din punct de vedere legislativ unde s-a impus mai multă stricteţe dar şi transparenţă. De asemenea, un factor important a fost scăderea cererii pe piaţa animalelor de fermă, combinată cu creşterea din sectorul animalelor de companie. Toate acestea au forţat companiile să reinventeze modul în care fac afaceri.

Care au fost principalele proiecte de investiţii pentru 2023 şi care sunt planurile pentru anul următor?

Pe lângă acţiunile pe care le-am derulat de la începutul anului, alte obiective pe care le avem în focus în continuare sunt îmbunătăţirea constantă a proceselor interne, managementul stocurilor şi implementarea unui sistem ERP. Pe parcursul anului viitor ne vom concentra atenţia pe extinderea capacităţii de producţie şi aici vorbim inclusiv despre planuri de lansare a unor noi produse farmaceutice, nutraceutice şi produse de îngrijire care să acopere o gamă largă de nevoi. În ceea ce priveşte partea de resurse umane a afacerii noastre, ne propunem să creştem vizibilitatea profesiei de medic veterinar în România. În acest sens, am început în 2022 un road show naţional în universităţi pentru a pregăti viitorii absolvenţi pentru o potenţială integrare în structurile noastre ştiinţifice şi comerciale.

În 2022, aţi făcut un rebranding al reţelei de retail. Ce a presupus acesta şi care sunt planurile pe acest segment; plănuiţi să vă extindeţi?

Procesul de rebranding în Veterra a presupus un facelift complet pentru farmacii şi magazine veterinare, cu o nouă poziţionare şi a însemnat oferirea unei experienţe integrate pe piaţa veterinară. Am dezvoltat un nou brand, i-am redefinit întregul univers şi am integrat un nou model de afaceri. În acest moment, avem aproximativ 200 de farmacii şi magazine veterinare în toată ţara, care oferă servicii diverse. Reţeaua noastră va continua să se extindă în următorii ani, cu scopul de a fi cât mai aproape de clienţii noştri.

Aveţi un portofoliu larg de câteva mii de produse. Cine sunt clienţii vizaţi?

Într-adevăr, avem o gamă extrem de variată de peste 3.000 de produse, de la antiinfectioase, antiparazitare, dezinfectante, cosmetice până la vitamine, vaccinuri etc. Toate acestea sunt destinate atât animalelor de companie cât si celor din ferme, abordând nevoi variate sau boli specifice ale acestora.

Pe o notă mai personală, aş dori să vă întreb: care sunt cele mai importante trei lecţii de afaceri pe care le-aţi învăţat de-a lungul carierei?

Este greu să numesc doar trei, dar dacă ar fi să aleg, prima pe care aş menţiona-o este că trebuie să ai mereu un plan alternativ. Întotdeauna motivez echipa să aibă o minte deschisă, să lucreze la noi iniţiative şi să gândească neconvenţional. Cred că acest tip de abordare face compania să fie la curent cu tehnologia şi tendinţele. Apoi, este vital să reacţionezi rapid la orice criză sau situaţie neaşteptată. Nu este neapărat singura variantă, însă am observat că majoritatea companiilor tind să urmeze regula – „să aşteptăm şi să vedem”. Consider că în zilele noastre viteza de adaptare şi o abordare îndrăzneaţă sunt, pe termen lung, strategia câştigătoare. Şi, nu în ultimul rând, este foarte importantă cultura organizaţională – un spirit puternic de echipă poate face cu adevărat diferenţa. Cred în motivarea pozitivă a angajaţilor şi în condiţiile bune de muncă. În plus, după părerea mea, talentele sunt instrumentele câştigătoare ale oricărei organizaţii.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO