ZF Transilvania

Produsele naturiste resimt efectele crizei

02.03.2009, 17:52 131
Compania Cosmetic Plant Prodcom din Cluj-Napoca, producator de cosmetice bazate pe extracte din plante, estimeaza ca va realiza în acest an o cifra de afaceri de peste 1 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu 5% fata de anul trecut.
La începutul anului 2008, conducerea companiei clujene prognoza pentru anul 2008 vanzari totale de aproximativ 1,6 mil. euro, însa Cosmetic Plant a realizat pana la finele exercitiului financiar 2007-2008 o cifra de afaceri de doar 1 mil. euro.
„Mult mediatizata criza financiara nu a lovit atat de puternic pe cat se preconiza la sfarsitul toamnei trecute piata cosmeticelor, însa efectele ei încep sa se resimta. Volumul vanzarilor Cosmetic Plant va depinde de magazinele naturiste si farmaciile în cadrul carora pot fi achizitionate produsele noastre, dar si de distribuitorii cu care lucram. Cursul valutar afecteaza în mod direct puterea de cumparare a romanilor, aspect ce se reflecta si asupra evolutiei afacerilor companiei noastre’’, a declarat Ileana Mester, director general Cosmetic Plant Prodcom.
Cosmetic Plant produce preparate cosmetice ce contin ca ingredienti principali extracte obtinute din plante (galbenele, musetel, macese, catina, ceai verde, coaja de castan), creme, emulsii, lotiuni, emulsii de plaja, produse pentru ingrijirea parului, produse antiacneice.
Anul trecut, firma a lansat pe piata gama de produse Q10 cu ceai verde si preparatele cosmetice cu Aloe Vera.
„Piata cosmeticelor din Romania este extrem de competitiva, astfel ca pe langa jucatorii majori de pe piata, corporatii internationale precum Beiersdorf sau L’Oreal, exista competitie si între producatorii autohtoni. Batalia se va da pe pastrarea clientelei si acapararea de noi clienti. Chiar daca este criza, romanii nu vor renunta la obisnuinta folosirii produselor cosmetice’’, a spus Ileana Mester.
Potrivit reprezentantilor Cosmetic Plant, pe perioada de criza consumatorii se vor orienta înspre produsele cosmetice similare cu cele întrebuintate anul trecut, însa mai accesibile ca pret, din cauza faptului ca bugetul alocat acestor cumparaturi va fi mai mic decat în 2008.
Anul trecut, compania s-a mutat intr-un nou sediu în Cluj, locatie care include laboratoare, sectii de preparare si ambalare, un depozit pentru materii prime si birouri în cadrul carora se comercializeaza produsele Cosmetic Plant.
„Am demarat anul trecut o investitie în modernizarea mijloacelor de productie, dar ramanem precauti în ceea ce priveste investitiile majore pentru anul care tocmai a început. Cu toate acestea, suntem constienti ca acum este momentul oportun sa investim în consolidarea pozitiei Cosmetic Plant pe piata cosmeticelor. Intentionam ca în acest an sa relansam gama „Galbenele“ printr-un design mai modern si pregatim totodata lansarea în primavara a unei noi game pentru îngrijirea corporala’’, a spus Mester.
Distributia produselor Cosmetic Plant se face prin intermediul agentilor proprii si al firmelor de distributie catre diferite farmacii din tara, magazine de specialitate si naturiste, magazine alimentare si diverse retele de hipermarketuri.
Compania Cosmetic Plant Prodcom a fost infiintata in anul 1991, cu principal domeniu de activitate fabricarea preparatelor farmaceutice. Capitalul firmei clujene este privat, trei actionari romani si un numar mediu de 21 angajati în 2008.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO