Ziarul de Duminică

Alte Mari Texte ale Creştinismului/ de Ziarul de duminică

Alte Mari Texte ale Creştinismului/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

15.10.2015, 23:47 231

La începutul lunii august vă prezentam în această rubrică cele mai recente apariţii în colecţia FID – Fapte, Idei, Documente a Editurii Vremea, seria Marile Texte ale Creştinismului, cărţi esenţiale pentru orice iubitor de cultură, cărţi de căpătâi pentru orice creştin: Noul testament. Evanghelia după Ioan. Introduceri, traducere, comentariu şi note patristice de Cristian Bădiliţă. Ediţie bilingvă. Ediţia a II-a. Şi Patericul sau Apoftegmele Părinţilor din pustiu. Traducere, introducere, prezentări şi postfaţă de Cristian Bădiliţă. Ediţia a V-a revăzută şi adăugită. Iată acum un nou titlu:

 

Noul Testament

Evanghelia după Marcu

Traducere inedită şi comentariu de Cristian Bădiliţă. Ediţie bilingvă. Ediţia a II-a.

Prin anvergură şi profesionalism, traducerea comentată a Noului Testament propusă de Cristian Bădiliţă, specialist al creştinismului timpuriu, este o realizare unică în peisajul teologic şi cultural românesc. S-a urmat cu fidelitate ediţia stabilită de Nestle-Aland, adusă la zi de cei mai reputaţi savanţi internaţionali. Traducerea îmbină criteriul fidelităţii cu eleganţa stilistică. Textul original poate fi consultat „în oglindă”. Amplul comentariu discută variantele de manuscrise, oferind, de asemenea, toate informaţiile necesare de ordin filologic, istoric şi teologic. – Editura Vremea

Teologia specifică Evangheliei după Marcu poate fi înţeleasă cel mai bine prin contrast cu Evanghelia după Ioan. În cazul celei de-a patra evanghelii, Pătimirile lui Iisus apar estompate sau mai bine zis sublimate. La Ioan, răstignirea echivalează cu apoteoza lui Iisus, cu intrarea Lui în slavă. Dimpotrivă, Marcu insistă tocmai asupra suferinţei Mântuitorului, reactualizând figura „dreptului chinuit“ din Cartea lui Isaia. Pătimirile constituie centrul de greutate al Evangheliei după Marcu, teologia pro­pusă de autor fiind una a suferinţei, nu una a glorificării. De altminteri, tex­tul iniţial se încheia cu scena mormântului gol şi cu ezitarea femeilor de a duce apostolilor vestea Învierii lui Iisus. Abia în secolul al II-lea s-a adăugat la final un paragraf „optimist“, menit să atenueze tragismul acestui final origi­nar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO