Cartea de literatura
11.02.2009, 16:13 45

Stelian Turlea

Fire & Ice

Cronica dragonilor

Editura RAO
Cartea este o interpretare originala dupa filmul Fire &Iceprodus pentru PRO TV de MediaPro Pictures, difuzat pe 2 ianuarie si disponibil acum si pe DVD. Doua tari mici aflate la margine de continent sunt amenintate, pe rand, de dragoni, unul de foc, capabil sa parjoleasca totul, celalalt de gheata, capabil sa transforme totul in stane de gheata, prabusite in pulbere la cea mai mica atingere. Dar exista un flacau neinfricat care porneste la lupta impotriva dragonilor, intr-un tinut ostil, ajutat de un descoperitor celebru. Mai exista o printesa pentru care flacaul merita sa lupte. Si mai exista nenumarate intamplari intr-o lume in care realitatea istorica se impleteste cu fantezia.

Oliver Kuhn, Alexandra Reinwarth, Axel Frohlich

Adevarata enciclopedie a prezentului
Mic tratat pentru generatia tatuaj
Editura Nemira

Societatea repoduce pe banda trenduri, vedete si fenomene fanteziste si superficiale – fiind in acelasi timp o consumatoare docila a propriului sau scandal, a acestei desavarsite dezordini. Suntem bombardati zilnic cu idoli falsi, uneori amuzanti, alteori absolut rudimentari. Cele mai delirante manifestari ale vremurilor noastre, adevarat ghid al generatiei I-pod si al parintilor ei – de la A la Z. Traducere din limba germana de Mihai Marian.

Niculae Vrasmas

Jurnale paralele
Editura Eikon

Subintitulat Radu Petrescu vazut de un elev al sau, volumul cuprinde marturii inedite din anul 1953, perioada cand scriitorul era profesor de limba romana in Prundu Bargaului. La indemnul sau, izvorat din dorinta de a-i apropia de literatura, elevii au inceput sa-si tina jurnale zilnice. Unul dintre aceste texte vede acum lumina tiparului. Autorul jurnalului se dovedeste a fi pastratorul a numeroase informatii, in mare parte inedite, privind itinerariul bistritean al scriitorului. Volumul mai contine interviuri cu membrii familiei si cu personalitati culturale care l-au cunoscut pe autor, o bogata sectiune de corespondenta, precum si numeroase imagini-document referitoare la Radu Petrescu.

Cornelia Blaga-Brediceanu

Jurnale
Editura Casa Cartii de Stiinta

Pentru prima data vede lumina tiparului Jurnalul tinut de Cornelia Blaga-Brediceanu si pastrat pana acum in arhiva familiei. Insemnarile sotiei poetului si filosofului Lucian Blaga debuteaza in anul 1919 si includ date si informatii din perioada Berna 1937, Portugalia 1938 si 1939, apoi Cluj 1959-1960. Valoarea documentara exceptionala a textului decurge si din faptul ca acesta este comentat de martorul ocular al celor mai multe evenimente consemnate, fiica celor doi, Dorli Blaga, ingrijitoarea editiei. Interviurile cu Dorli, preluate din revista Apostrof, completeaza un text de istorie literara de o valoare deosebita. Volumul beneficiaza de o bogata si inedita anexa continand fotografii si documente din colectia familiei Blaga-Bugnariu.

John Grisham

Apelul
Editura RAO

„Dupa o scurta pauza sunt incantat sa ma intorc pe un teren familiar – spune autorul. Apelul este primul mu thriller legal dupa cativa ani si, scriindu-l, m-am simtit ca acasa. Toate cartile mele se bazeaza intr-o oarecare masura pe realitate, iar cea de fata nu face exceptie. Actiunea plasata in Mississippi este povestea unei campanii pentru obtinerea unui loc la Curtea Suprema si exploreaza eforturile marilor companii de a-i inlocui pe judecatorii <<neprietenosi>> cu unii mai <<intelegatori>>.Cred ca am reusit sa creez un amestec antrenant de intriga locala si politica." Traducere din limba engleza de Gabriel Stoian.

Eluned Summers-Bremner

O istorie culturala a insomniei
Editura ART

Eluned Summers-Bremner este profesor la catedra de limba si literatura engleza a Universitatii din Auckland, Noua Zeelanda, unde tine cursuri de literatura moderna, dar si de teoria psihanalizei. In cartea de fata, aparuta anul trecut, incearca sa demonstreze ca insomnia este o tema recurenta a culturii inca de la Iliada, Odiseea si Epopeea lui Ghilgames (tratate in primul capitol, Nesomnul in lumea antica). „In lumea contemporana, in care placerile si senzatiile tari sunt fabricate in serie, nu putem ignora problema si istoria insomniei." Traducere din limba engleza de Laura Savu.

Mahmoud Darwish

Sunt arab
Editura Kriterion

„Noteaza/ Sunt arab/ Numarul cartii mele este cincizeci de mii/ Am opt copii,/ Iar al noualea va veni dupa vara/ Te superi/ Noteaza/ Sunt arab/ Si lucrez cu tovarasii de truda intr-o pietrarie/ Am opt copii/ Carora le duc o bucata de paine/ Haine si caiete/ Din stanca/ Fara sa cer de pomana la poarta ta/ Fara sa ma umilesc/ Dinaintea curtii maretiei tale/ Te superi." Asa suna in limba romana unul dintre marile poeme ale lui Mahmoud Darwish, poetul-simbol al Palestinei, disparut dintre noi in luna august a anului trecut, la varsta de 67 de ani. Traducerea semnata de George Grigore are tot ceea ce si-ar putea dori un autor de la traducatorul sau: expresivitate, culoare, relief, forta, adecvare la original. Volumul a fost lansat ieri, 12 februarie, la Sala cu Oglinzi a Uniunii Scriitorilor din Romania.