Ziarul de Duminică

Daca e bal, bal sa fie

Daca e bal, bal sa fie
08.02.2008, 21:29 26

Se pare ca unul dintre efectele prezentei unui regizor de teatru la conducerea Operetei - Razvan Dinca - este cel care tine de parametrul vizual, in mod evident "praful fiind sters" de pe productiile acesteia, din care am putut vedea secvente in spectacolul inaugural.
Urmarind premierele acestui sezon, ne vom putea lamuri daca riscurile acestei operatiuni vor fi mai mari decat beneficiile. Oricum, ambitiile sunt foarte mari si se vor concretiza, se pare, in organizarea de catre Teatrul de Opereta "Ion Dacian" a unui Festival de Opereta si Musical, in iunie, cand vor putea fi vazuti la Bucuresti invitati de la Teatrul de Opereta din Budapesta, Teatrul Dramatic Iaroslav (Rusia), Teatrul National de Opereta din Kiev si Teatrul National din Suedia. Si, tot in acest an, sunt anuntate numeroase premiere, trei dintre ele numai in luna februarie: Dragostea celor trei portocale, o comedie muzicala de Cristian Pepino, Cabaret, montat de Beatrice Rancea (din care publicul spectacolului inaugural a si putut vedea un fragment la iesirea din sala) si Urban Kiss de Razvan Mazilu. Tot in aceasta stagiune, se vor monta la Opereta Lliliacul in regia lui Razvan Dinca, Vaduva vesela in regia lui Attila Beres din Ungaria si My fair lady in regia lui Ion Caramitru.
Revenind la spectacolul de redeschidere a Salii Studio a Teatrului National (puternic afectata de un incendiu in urma cu trei ani), acesta a incercat sa ofere cate ceva din tot ce are Opereta mai bun la aceasta ora. Daca despre cor, de exemplu, nu putem spune prea multe lucruri bune, orchestra condusa de Lucian Vladescu si Emil Maxim s-a aflat intr-o forma remarcabila, iar daca prezentatorii Crina Matei si George Calin au starnit destule zambete condescendente, baletul si solistii, dintre care ii amintim pe Bianca Ionescu, Alfredo Pascu, Doina Scripcaru, Stefan Popov, Daniela Vladescu, Silvia Sohterus, Gabriela Daha, au lasat o impresie extrem de placuta.
Totusi, in mod clar cele mai apreciate momente au fost cele care in principiu nu au legatura cu opereta si ne referim la prezentele invitatilor de onoare ai spectacolului: pianistul Horia Mihail si violonistul Alexandru Tomescu. Horia Mihail a inaugurat noul pian Bosendorfer al Operetei, aparand in scena inconjurat de artificii si de... balerine, iar Alexandru Tomescu a fost aplaudat aproape la fel de calduros ca si mult mediatizata sa vioara Stradivarius.
Ideea de a face eveniment din orice este salutara pentru viitorul Teatrului National de Opereta "Ion Dacian" si poate ca acest fenomen ar trebui generalizat in cazul tuturor tipurilor de arta a spectacolului sau formelor de comunicare aflate in pericol de a disparea prin lipsa de audienta.
Repet, nu cunosc exact riscurile si costurile (nu neaparat cele cuantificabile in lei sau euro) pe care le comporta aceasta operatiune de "lifting" asupra Operetei bucurestene, dar, in lipsa ei, despre acest subiect am fi gasit tot mai rar notite de 2-3 randuri in publicatiile cu tiraj confidential. Pe cand acum, o simpla cautare pe internet ne poate demonstra ca despre acest subiect se vorbeste in cele mai diverse contexte.
Si in fond, daca e bal, bal sa fie...

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO