Ziarul de Duminică

Oamenii Voca şi românii/ de Oltea Şerban-Pârâu

Oamenii Voca şi românii/ de Oltea Şerban-Pârâu

GALERIE FOTO

Autor: Parau Oltea Serban

16.11.2012, 00:00 66

Grupul vocal Voca People reprezintă expresia unei idei care a pornit de la Lior Kalfo, creatorul, producătorul şi directorul artistic al trupei. Actor de comedie şi scenarist de succes in Israel, acesta a avut inspiraţia de a colabora cu Shai Fishman, regizor, compozitor şi director muzical al grupului. Aceştia au pus la punct o formulă de spectacol care deşi în enunţ nu aduce nimic nou - dacă e să ne gândim nu mai departe de Swingle Singers care ne-au vizitat relativ recent - reuşeşte ca prin aspectele extramuzicale, în principal, să îşi creeze o identitate unică.

Look-ul asexuat, dominat de alb, mai puţin buzele de un roşu aprins, combinat cu trecerile rapide, surprinzătoare, de la o temă arhicunoscută la alta, totul pe fundalul unui travaliu dramatic şi fizic remarcabil, sunt ingredientele care definesc marca Voca People, un octet vocal care s-a lansat pe Youtube, adunând cinci milioane de vizualizări de la prima apariţie.

Dar deşi datele - multe cu adevărat interesante, pe care le puteţi găsi pe internet - ar putea continua, prefer să trec în zona pur subiectivă a celei care a avut şansa de a asista la unul dintre cele şapte spectacole pe care aceşti extraordinari artişti le-au susţinut la sala ARCUB pe parcursul a cinci zile, în ultimele două cu dublă reprezentaţie în aceeaşi zi.

Aşadar, deşi eşuau pe planeta Pământ pentru cine ştie a câta mia oară, Voca People surprind de la primele acorduri prin perfecţiunea interpretării şi prospeţimea prezenţei actului scenic. Nu poţi să nu îţi pui intrebarea: ce îi motivează pe aceşti artişti recunoscuţi pe plan mondial să susţină două spectacole extrem de solicitante în aceeaşi zi într-o sală de câteva sute de locuri din Bucureşti, o motivaţie alta decât cea financiară sunând straniu pentru mulţi dintre români ? Deşi pare tot mai greu de conceput, se pare că dincolo de marketing, fără o reală pasiune, mesajul artistic nu are cum să treacă rampa atât de puternic şi de încântător aşa cum trece la aceşti Voca-oameni.

Este adevărat că de la un spectacol susţinut de Voca People toată lumea pleacă fericită. Şi asta nu pentru că marketing-ul a fixat pentru acest show reţeta interactivităţii cu publicul. Sigur că "în spate" se ascunde o muncă extraordinară, o exemplară asumare a ideilor şi a detaliilor, un respect reciproc total, alături de o reţetă "de butoane" care evoluează simbiotic cu aranjamentele vocale excepţionale. Numai că este vorba de mai mult decât atât. Este vorba despre o joacă. Este vorba despre latura luminoasă a ideii libere, a cărei putere de transformare este imensă. Este vorba despre faptul că deocamdată venim prea rar în contact nu doar cu un show de calitate - aici lucrurile se tot îndreaptă de câţiva ani încoace - ci cu o astfel de mentalitate, în viaţa de zi cu zi.

De aceea, cred că întâlnirea cu Voca People nu doar ne-a descreţit frunţile, dar ne-a şi transmis - în subtext - un mesaj simplu care ar putea suna: trăieşte clipa, dar alături de ceilalţi!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO