Auto

Autostrada Soarelui, deschisă între Cernavodă şi Constanţa. Pe Cernavodă-Medgidia se circulă însă doar la o bandă pe sens

Autostrada Soarelui, deschisă între Cernavodă şi Constanţa. Pe Cernavodă-Medgidia se circulă însă doar la o bandă pe sens

Autor: Andreea Neferu

19.07.2012, 11:42 6085

Traficul pe tronsoanele de autostradă Cernavodă-Medgidia, Medgidia-Constanţa şi pe centura la standard de autostradă a Constanţei a fost deschis în această dimineaţă, la eveniment participând aceleaşi oficialităţi care au deschis şi autostrada Bucureşti-Ploieşti, respectiv premierul Victor Ponta, ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu.

Autostrada nu este finalizată în totalitate, pentru că pe Cernavodă-Medgidia se poate circula doar pe câte o bandă pe sens, însă inaugurarea de astăzi are o importanţă deosebită, pentru că această şosea ar urma să faciliteze drumul către mare pentru turişti, dar şi transportul de marfă între Portul Constanţa şi Capitală.

Deşi termenul contractual de finalizare integrală a tronsonului Cernavodă-Medgidia este 4 ianuarie 2013, constructorii, nemţii de la Max Boegl şi italienii de la Astaldi şi-au asumat ca termen de finalizare luna noiembrie, cu două luni mai devreme. Valoarea contractului este de circa 116 mil. euro.

Tronsonul Medgidia-Constanţa (30,8 km) este construit tot de Max Boegl şi Astaldi, iar valoarea contractului este de circa 139 mil. euro. Anul trecut a fost dat în folosinţă un tronson situat între DN 3 (Murfatlar) şi nodul rutier cu varianta de ocolire a Constanţei.

Pe de altă parte, centura Constanţei la standard de autostradă (21,8 km) este consturită de spaniolii de la FCC Consturccion, în asociere cu italienii de la Astaldi, pentru circa 102 mil. euro.

Autostrada Soarelui este un proiect care datează încă din perioada lui Ceauşescu. Primul tronson, Feteşti-Cernavodă, a fost dat în folosinţă în 1987, iar celelalte abia în anii 2000: Bucureşti-Fundulea-Drajna în 2004 şi Drajna-Feteşti în 2007.

AFACERI DE LA ZERO