Auto

Băsescu este primul om din afara Renault care vede cum arată Logan 2

Băsescu este primul om din afara Renault care vede cum arată Logan 2

Investiţiile Renault şi Dacia rămân „febleţea“ lui Băsescu (dr). Preşedintele a inaugurat în 2010 centrul RTR de la Titu

Autor: Bogdan Alecu

06.01.2012, 00:03 2782

Preşedintele Traian Băsescu a vizitat aseară Centrul de Design al Renault din centrul Capitalei, acesta fiind alături de centrul de testări de la Titu una dintre principalele componente-cheie are centrului tehnologic Renault Techno­logie Roumanie, al doilea cel mai mare din cadrul Group Renault după cel de la Paris.

Potrivit oficialilor Dacia, în cadrul vizitei i s-au prezentat preşedintelui Traian Băsescu planul următoarelor investiţii Renault în România, dar şi viitoarele proiecte. Până în prezent Renault a investit în România peste 1,7 miliarde de euro şi a menţinut un nivel al investiţiilor anuale de 140-150 mil. euro. Cele mai noi investiţii au vizat centrul de testări de la Titu în valoare de 450 de milioane de euro.

Având în vedere vizita la centrul de design, unde s-au desenat deja viitoarele modele Dacia, precum viitorul Logan 2, care va fi lansat în septembrie la Paris, dar şi modele restilizate pre­cum Sandero sau Duster facelift, Traian Băsescu a devenit astfel şi primul român "civil" care are acces într-una dintre cele mai securizate centre Renault.

Preşedintele Băsescu a declarat în decembrie 2011 că Renault este una dintre cele mai stabile investiţii străine făcute în România, el precizând că relocarea producţiei în Maroc, pe viitor, este exclusă. Băsescu a declanşat luna trecută şi o "avalanşă" de critici la adresa sectorului privat, pornind de la bănci şi continuând cu Nokia, Ford şi firmele de consultanţă. Sectorul privat este responsabil în egală măsură cu sectorul public de gradul de competitivitate, dar şi de nivelul corupţiei din România, în opinia şefului statului. Ca exemple, Băsescu a dat cazurile Nokia - care s-au retras din investiţia de la Cluj - şi Ford "care s-a angajat să producă 300.000 de automobile pe an şi produce 20.000 de remorci sau minivan-uri".

Principalul avantaj al României în "cursa" producţiei şi a investiţiilor îl reprezintă centrul tehnologic RTR, tradiţia în industria automobilului, dar şi "infrastructura" compo­nentiştilor, potrivit oficialilor Grupului Renault. Pe de altă parte, Marocul a atras o nouă investiţie a francezilor de 1 mld. euro datorită costurilor mai scăzute. Noua uzină din Tanger va produce anual 400.000 de modele Dacia care vor fi exportate în Europa de Vest, dar şi pe pieţele nord-africane. Primul model care va fi asamblat la Tanger va fi monovolumul Lodgy.

La uzina de la Mioveni, Dacia pregăteşte intrarea în producţie a noii generaţii a modelului Logan, programat pentru lansarea pe piaţă în toamna acestui an.

Parte a grupului francez Renault, Automobile Dacia a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 2,7 miliarde euro, în creştere cu 26,6% faţă de nivelul obţinut în 2009 pe fondul intrării în producţie a SUV-ului Duster.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO