Auto

Business Magazin. Şoferii şi camioanele şoferilor din România au ajuns al treilea cel mai mare transportator la nivelul Europei, cu afaceri de peste 20 miliarde de euro. Câştigul lunar al unui şofer este de 2.500 – 3.000 EUR

Autor: Alex Ciutacu

18.06.2023, 16:31 2243

Şoferii şi camioanele firmelor din România formează al treilea cel mai mare transportator rutier la nivel european, însă ţara noastră înregistrează un deficit de circa 71.000 de şoferi. Care sunt soluţiile pentru această criză?

Cred că fiecare companie investeşte în formarea oamenilor pentru că ei fac diferenţa. Aproape oricine poate cumpăra un camion ca să îl opereze, dar diferenţa în succesul unei firme este dată de modul în care oamenii operează, că sunt manageri, şoferi sau orice poziţie ar deţine”, a explicat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în cadrul evenimentului ZF Logistică, Transporturi & Automotive 2023.

În România erau înregistrate anul trecut peste 40.000 de firme de transport, care aveau 170.000 de camioane, conform platformei Termene.ro, adică 1,7% din totalul agenţilor economici din România. Cifra de afaceri a acestor firme a fost de 12,9 miliarde de euro în 2019, la un număr de peste 150.000 de angajaţi, adică aproape 3,9% din totalul angajaţilor. Chiar dacă salariile lunare sunt de 2.500-3.000 de euro net, industria are în continuare un deficit semnificativ de personal. Uniunea Internaţională a Transportatorilor estima în august 2022 că România are un deficit de circa 71.000 de şoferi.

„Industria asta e cel mai mare contribuitor la exportul de servicii al României, anul trecut a avut 7,66 de miliarde de euro. Din păcate, în România printre puţinele autorităţi sau instituţii care văd poziţia acestei industrii este Banca Naţională, prin prisma balanţei de plăţi externe a României.” Totuşi, industria transportului rutier joacă un rol din ce în ce mai important într-o lume în care volumele de marfă în tranzit sunt estimate în creştere, iar piaţa împreună cu autorităţile trebuie să găsească soluţii. Acestea ar putea veni dintr-un cumul de factori, precum reducerea vârstei minime la care poate fi obţinut un permis auto pe categorii specifice camioanelor şi tirurilor, de la 21 la 18 ani.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO