Auto

Ce aduce nou pe piaţă noul Ford Puma: dotări regăsite până acum la SUV-urile mai mari şi foloseşte numai motoare produse la Craiova

Ce aduce nou pe piaţă noul Ford Puma: dotări regăsite...

Autor: Bogdan Alecu

08.02.2024, 18:04 547

Sistemul multimedia Sync 4 în limba  română, care acceptă inclusiv comenzi în limba română, farurile LED Matrix adaptive şi o serie nouă de echipamente disponibile din primul nivel de echipare – printre care climatizarea automată, sistem de pornire keyless, cu buton, faruri LED, ceasuri de bord complet digitale, Apple Car Play/Android Auto wireless, cotieră culisantă, precum la Ford Focus sau Kuga, ştergătoare automate, cameră video pentru marşarier şi senzori de parcare spate.

Cele mai importante schimbări la exterior vizează amplasarea noii embleme Ford pe grila radiatorului şi nu deasupra acestuia şi farurile cu noua semnătură luminoasă.

“Adevărata revoluţie o vedem la interior, care este unul complet redesenat, cu o nouă planşă de bord care include un touchscreen de 12 inchi, cadrane digitale de la primul nivel de echipare, un nou design al scaunelor şi noi tapiţerii. În plus, vine cu o nouă cotieră, glisantă”, a spus Ciprian Dragomirescu, brand manager Ford în cadrul Ford România Services.

Ca şi Kuga prezentat luna trecută, noul Puma vine cu conectivitate 5G şi sistem care permite updateuri Over-The-Air, nu doar la sistemul Sync 4, ci şi la diferite module ale maşinii.

“Nivelul de echipare a fost configura în funcţie de ce şi-au dorit clienţii până acum, motiv pentru care am şi simplificat gama – avem acum Titanium, ST Line, ST Line X şi ST. Astfel am decis să avem climatizare automată în standard, la fel şi sistemul Sync 4 cu display de 12 inchi şi faruri LED. Mai departe, am configurat un set de pachete de opţionale – Iarnă, Confort şi Avansat de sistenţă şofer.

“Am renunţat la listele de opţionale în favoarea pachetelor şi am venit cu noi sisteme, inclusiv cu unul de camere 360, cu vedere de sus care poate realiza inclusiv zoom”, a spus Ciprian Dragomirescu.

Spre deosebire de Puma lansat în 2020 care avea în gamă 1,0 de 125 şi 155 CP, dar şi 1,5 litri diesel de 120 CP şi 1,5 EcoBoost de 200 CP pe versiunea ST, acum în gamă a rămas doar EcoBoost de 1,0 litri, dar în versiuni de 125, 155 şi 170 CP, motorul fiind produs tot la Craiova.

Între 2020 şi 2024 la nivel european s-au vândut aproape 561.000 de maşini Ford Puma, dintre care 10.165 în România, fiind al doilea cel mai bine vândut SUV mic pe plan local în acest interval după Dacia Duster, având 8,5% cotă din segment.

De asemenea, Ford anunţă astăzi că Puma Gen-E, complet electrică, va fi prezentată în cursul acestui an – fiind prima Puma care permite conducerea cu emisii zero, iar maşina va fi prezentată oficial în cursul acestui an. Aceasta va fi şi primul automobil electric produs în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO