Vânzările mărcii Dacia au urcat anul trecut cu 12% faţă de anul aterior, la 655.235 de autovehicule, cel mai înalt nivel atins vreodată de brandul românesc, potrivit datelor companiei.
Totodată, dintre acestea, aproximativ 300.000 au fost asamblate la Mioveni, iar restul la Casablanca şi Tanger, în Maroc, fiind pentru prima dată când Dacia trece pragul de 600.000 de unităţi, dar şi prima dată când sunt asamblate mai multe maşini în afara României. În prezent singurul model produs exclusiv la Mioveni este Duster, care este totodată şi cel scump model al gamei. În rest, Sandero, Logan, Logan MCV sunt produse în ambele ţări, iar Lodgy şi Dokker - exclusiv în Maroc.
Raportat la vânzările Grupului Renault, care anul trecut au urcat per total la 3,76 mil. vehicule, în 2017 vânzările Dacia au reprezentat 17,4%, faţă de 16,8% în 2016. România rămâne piaţa unde Dacia are cea mai mare cotă de piaţă, de aproape 30% cu aproape 43.300 de unităţi, însă ca volum, în Maroc marca autohtonă vinde mai mult - aproape 47.000 de autovehicule. Practic, acum Dacia produce mai mult şi se vinde mai bine în Maroc decât pe piaţa autohtonă. În total, în afara României au fost vândute anul trecut 611.973 vehicule, cu 12% mai multe faţă de anul 2016.
Europa domină în clasamentul pe regiuni, peste 460.000 de vehicule vândute de Dacia în 2017 fiind înmatriculate în ţările Bătrânului Continent.
Cu 120 000 de unităţi, ceea ce reprezintă cea mai bună performanţă înregistrată până în prezent, Franţa este prima destinaţie de export. Dacia se situează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen.