Auto

Dacia lansează la Paris noul Sandero de la 6.990 de euro, cu 600 de euro mai ieftin ca în Franţa şi noul Sandero Stepway de la 10.800 de euro

Autor: Bogdan Alecu

Noile Dacia Sandero şi Sandero Stepway sunt primele modele ale noii generaţii care vor fi lansate pe piaţa europeană în acest an şi pot fi comandate începând cu data de 1 octombrie. Noul Logan, cel mai aşteptat model Dacia pe piaţa locală va fi lansat abia spre finele acestui an. ZF a anunţat încă din primăvara acestui an că prima generaşie a Logan va ieşi din producţie la sfârşitul lui 2012, informaţie confirmată acum de oficialii Grupului Renault.

Cea mai bună veste pentru clienţii din România ai Sandero este că noua generaţie va avea un preţ de pornire mai mic decât modelul actual - în timp ce generaţia curentă pleacă de la 7.300 de euro, noul Sandero porneşte de la 6.990 de euro.

► Primele IMAGINI CU NOILE MODELE DACIA

În plus, douănuanţe noi se adaugăîn gama de culori a modelelor Dacia Loganşi Dacia Sandero: Bleu Persanşi Beige Cendré.

Noua Dacia Sandero Stepway capitalizeazăsuccesul modelului precedentşi propune un design atrăgător, echipamente moderne, pentru a atrage un public mai larg. O nouăculoare este disponibilăşi pentru acest model: Bleu Azurite.

Odatăcu reînnoirea a trei dintre modelele sale de bază, Daciaîşi consolideazăavansulîn materie de achiziţie inteligentăşi continuăsăse adapteze la aşteptările clienţilor.

Dacia este una din mărcile cu cea mai rapidăcreştere a vânzărilor din ultimele decenii, cu peste 2 milioane de vehicule vândute din 2004.În plus, Dacia dispuneîn prezent de cea mai tânărăgamădin Europa.

Cele două noi modele inaugurează o nouă planşă de bord, în două nuanţe (în funcţie de modelşi de versiune), funcţională şi cu un design modern. Conturul cadranelor este cromat (în funcţie nivelul de versiune), iar butoanele de comandă, de ultimă generaţie, sunt deosebit de funcţionale.

Conturul aeratoarelor, sigla de pe volan şi mânerul schimbătorului de viteze sunt cromate (în funcţie de nivelul de echipare). Faţada centrală a planşei de bord beneficiază de un ornament a cărui culoare (în funcţie de nivelul de echipare) este în armonie cu cea a mânerelor portierelor şi cu ornamentul de pe volan.

O atenţie deosebită a fost acordată calităţii percepute, atât la nivelul materialelor alese, cât şi al detaliilor de îmbinare.

În premieră, noile modele Logan şi Sandero primesc motorul TCe 90, simbol al expertizei grupului Renault în domeniul mecanic. Acest motor de mică cilindree, supraalimentat, îmbină confortul, plăcerea de a conduce, consumul redus (5,3/100km*) şi un nivel scăzut al emisiilor de CO2 (122 g/km*), oferind astfel un cost de utilizare avantajos.

Un adevărat concentrat de tehnologie în materie de downsizing, TCe 90 este un motor turbo pe benzină cu trei cilindri de 898 cm3 (cilindree de 0,9 litri) şi lanţ de distribuţie. Datorită turbo-colectorului cu inerţie foarte scăzută asociat cu un sistem de distribuţie variabilă la admisie (VVT), motorul furnizează 66 kW (90 CP) la 5 250rot./min. Datorită cuplului de 135Nm disponibil încă de la turaţii joase (90% disponibil încă de la 1 650 rot/min), acest motor este dinamic, reactiv şi suplu în funcţionare. Propulsorul oferă astfel un raport ideal între plăcerea de a conduce şi un consum redus.

Benzină: 1.2 16V 75 CP

Acest motor de 1 149cm3 dezvoltă o putere de 55 kW (75 CP). Oferind prestaţii bune atât în ciclu urban, cât şi la drum lung, propulsorul consumă în medie doar 5.9l/100 km* şi emite 137g* de CO2. Motorul 1.2 16V 75 CP va fi disponibil şi într-o versiune GPL pentru modelul Dacia Logan. Această versiune propune un cost de utilizare şi mai mic şi un nivel al emisiilor reduse.

Diesel: dCi 75 CPşi 90 CP

Recunoscut pentru performanţele, fiabilitatea şi impactul său redus asupra mediului înconjurător, motorul 1.5 dCi este disponibil în versiunea 55 kW (75 CP) şi 66 kW (90 CP). Oferind un cuplu în creştere cu 20Nm, adică 200Nm la 1750 rot/min pentru versiunea 75 CP şi 220 Nm la 1750 rot/min pentru versiunea 90 CP, motorul 1.5 dCi este energic încă de la turaţii joase şi asigură reprize şi acceleraţii optime. În plus, motorul se dovedeşte a fi unul dintre cele mai economice din segment: 3,9 l/100 km*, adică 103 g/km* de CO2 în ciclu mixt,. Datorită impactului redus asupra mediului înconjurător, cele două motoare beneficiază de semnătura Dacia eco².

Motorizările noii Dacia Sandero Stepway: TCe 90şi dCi 90

Noua Dacia Sandero Stepway este dotată cu o gamă de motoare puternice.

Echipată cu propulsorul TCe 90, noua Sandero Stepway afişează un consum optim de carburant si emisii reduse de CO2

În echiparea Diesel, motorul dCi 90 primeşte semnătura Dacia eco², care reflectă consumul redus şi nivelul scăzut al emisiilor de CO2 : 4,0 l/100 km* (adică 105g/km de CO2*) în ciclu mixt.

Dacia Plug&Radio

Noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway oferă o adevărată soluţie multimedia, Dacia Plug&Radio. Aceasta cuprinde un radio cu un ecran 2DIN şi un CD MP3. Echipamentul este completat de tehnologia Bluetooth®, de prizele USB şi jack disponibile pe faţada radio-ului precum şi de satelit de comandă pe volan. Tehnologia Bluetooth® permite lansarea unui apel telefonic handsfree cu sincronizarea carnetului de adrese şi a listei de apeluri, precum şi ascultarea în audio streaming a fişierelor muzicale de pe suporturi externe.

Sistem multimedia MEDIA NAV

Inaugurat deja pe modelele Dacia Lodgy şi Dokker, sistemul MEDIA NAV este disponibil pe cele trei noi modele. Perfect integrat în faţada centrală a planşei de bord, el dispune de un ecran tactil a cărui utilizare este simplă şi intuitivă. MEDIA NAV cuprinde un sistem de navigaţie integrat şi radio cu conexiune Bluetooth® şi audio streaming. Toate funcţiile pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil de 7" (18 cm). Pagina de Meniu asigură accesul uşor la diferitele funcţii MEDIA NAV. În plus, prizele USB şi jack, cu acces uşor, permit conectarea unor suporturi externe pentru ascultarea fişierelor muzicale, fie utilizând comenzile tactile de pe ecran, fie satelitul de comandă de pe volan.

Ecranul de navigaţie, tactil şi intuitiv, dispune de un afişaj 2D sau Birdview (3D). Baza de date poate fi completată de clienţi atât cu ajutorul unui suport de memorie extern, cât şi prin accesarea site-ului Dacia Naviextra.

Regulator/ Limitator de vitezăşi asistenţa la parcarea cu spatele

Regulatorul/ Limitatorul de viteză, noutate în gama Dacia, va fi disponibil, în funcţie de versiune, pe noile Logan şi Sandero.

Asistenţa la parcarea cu spatele este şi ea disponibilă în funcţie de nivelul de echipare.

Siguranţa pasivă

Pentru a garanta o maximă protecţie pentru pasageri, noile Dacia Logan, Sandero şi Sandero Stepway au beneficiat de experienţa în materie a inginerilor Renault. Centurile de siguranţă sunt echipate cu limitator de efort calibrate pentru a proteja toracele în caz de şoc. Cele trei modele dispun de puncte de fixare Isofix pentru cele două locuri laterale din spate, care asigură ataşarea în deplină siguranţă a scaunelor pentru copii. Încă de la primul nivel de echipare, vehiculele dispun în serie de 4 airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, faruri de zi, ABS şi AFU, precum şi ESP.

O gamălargăde accesorii

Pentru personalizarea modelelor, Dacia propune o paletă largă de accesorii practice în viaţa de zi cu zi, precum baghetele laterale de protecţie, covoraşele de interior sau plasele de fixare pentru portbagaj. La acestea se adaugă portbagajul de pavilion, un sistem de fixare a schiurilor, un sistem de remorcare, un dispozitiv de fixare a bicicletei sau o cutie frigorifică, toate ideale pentru deplasările de vacanţă. În plus, clienţii îşi pot personaliza vehiculul datorită jantelor exclusive, stripping-urilor sau ornamentelor pentru proiectoarele de ceaţă.

Cele trei modele afişează dimensiuni interioare şi exterioare specifice categoriei superioare. În spate, lăţimea la nivelul umerilor, de 1436 mm pentru noua Sandero, asigură spaţiu suficient pentru 3 adulţi sau instalarea a 3 scaune pentru copii.

Volumul portbagajului, de până la 510 dm3 pentru noul Logan, rămâne imbatabil, dacă luăm în considerare preţul şi dimensiunile compacte ale vehiculului. Bancheta spate, rabatabilă în proporţie de 1/3 - 2/3, conferă modelului o dimensiune practică apreciată de utilizatori.

Amenajarea interiorului a fost îmbunătăţită pentru a oferi mai multe spaţii de depozitare, inclusiv unul dispus în zona centrală; spaţiile prevăzute în portierele faţă şi spate oferă suficient loc pentru o sticlă de 1,5l şi, respectiv, 0,5l.

Citiţi şi:

Urmăreşte în direct lansarea noilor modele Dacia, începând cu ora 13:00, ora României pehttp://www.daciagroup.com/salonul-auto-paris.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO