• Leu / EUR4.7601
  • Leu / GBP5.4034
  • Leu / USD4.2755
Auto

Două dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, Transfăgărăşan şi Transalpina, se închid de la 1 noiembrie

Două dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, Transfăgărăşan şi Transalpina, se închid de la 1 noiembrie

Autor: Andreea Neferu

31 oct 2012 2671

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că începând de la 1 noiembrie drumul naţional 7C Transfăgărăşan se va închide circulaţiei pe porţiunea situată între kilometrul 104 (Piscu Negru) şi kilometru 130,8 (Cabana Bălea Cascadă). Şoseaua va rămâne închisă traficului până la 30 iunie anul viitor.

Totodată, CNADNR a anunţat că începând cu 1 noiembrie va închide traficul şi pe DN 67C Transalpina pe sectorul cuprins între Rânca (kilometrul 34) şi Curpat (kilometrul 79,2). Decizia de a închide traficul survine pe fondul condiţiilor meteorologice nefavorabile, iar deschiderea circulaţiei se va face imediat ce condiţiile atmosferice o vor permite.

Transfăgărăşanul este unul dintre cele mai spectaculoase drumuri construite vreodată, devenit celebru în lumea întreagă după emisiuniunea filmată aici în 2009 de britanicii de la Top Gear.

Drumul naţional Transfăgărăşan cuprinde cel mai lung tunel rutier din România (887 m) şi este situat la cea mai mare altitudine din ţară, de 2.045 m. Proiectul, o ambiţie a dictatorului Nicolae Ceauşescu de a asigura un drum strategic printre munţi, a fost construit în patru ani, în intervalul 1970-1974.

Drumul DN 7C Transfăgărăşan începe în comuna Bascov, Judeţul Argeş de lângă oraşul Piteşti, în direcţia oraşului Curtea de Argeş şi se termină la intersecţia cu drumul DN1 între Sibiu şi Braşov, în apropierea comunei Cârţişoara, având o lungime de 151 km. Circulaţia pe Transfăgărăşan este deschisă doar patru luni pe an, în intervalul 30 iunie-31 octombrie.

Pe de altă parte, Transalpina este cea mai înaltă şosea din România, atingând un maxim de 2.145 de metri în Pasul Urdele.

Drumul, care leagă Oltenia de Transilvania şi care este considerat unul dintre cele mai pitoreşti din ţară, are o istorie de peste 2.000 de ani: a fost construit pentru prima oară de armatele romane, pavat cu piatră de către Regele Carol al II-lea după anii '30 şi reabilitat de nemţi în al Doilea Război Mondial.

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7601
Diferență: -0,0504
Ieri: 4.7625
Azi: 4.2755
Diferență: 0,2744
Ieri: 4.2638
Azi: 5.4034
Diferență: 0,0185
Ieri: 5.4024
Azi: 4.2363
Diferență: 0,3601
Ieri: 4.2211