Auto

Ford aduce 150 de ingineri germani şi britanici pentru producţia B-Max

Ford aduce 150 de ingineri germani şi britanici pentru producţia B-Max

Autor: Gabriel Botezatu

09.01.2012, 00:07 1332

Ford a contractat un zbor charter săptămânal pe aeroportul din Craiova, timp de opt luni, pentru a transporta 150 de in­gineri germani şi britanici care vor asista începerea producţiei modelului B-Max în România şi a motorului EcoBoost.

Aeronava, un Boeing 737, va opera începând de luni două zboruri săptămânale, luni pe relaţia Londra - Köln - Craiova şi vineri cursa Craiova - Köln - Londra, au declarat pentru MEDIAFAX surse apropiate companiei americane.

Reprezentanţii Ford România au confirmat informaţia.

"Ford România confirmă că, începând de săptămâna viitoare, un zbor de tip charter va transporta săptămânal la/de la Craiova ingineri de la centrele Ford din Germania şi Marea Britanie. Obiectivul acestora este de a sprijini lansarea producţiei noului B-Max, precum şi a motorului de 1 litru EcoBoost la fabrica Ford de la Craiova", au spus reprezentanţii companiei.

La rândul lor, reprezentanţii aeroportului din Craiova au apreciat că, odată cu începerea producţiei la uzina Ford, numărul pasagerilor pe segmentul business se va dubla.

Conceptul modelului B-Max a fost prezentat în luna martie a anului trecut la Salonul Auto de la Geneva, iar în iunie Ford a început să fabrice la Craiova primele prototipuri. Producţia de serie va începe în prima jumătate a acestui an.

De asemenea, la începutul acestui an, la Craiova va intra în fabricaţie şi cel mai mic motor construit până acum de Ford - EcoBoost de 1 litru.

Din aprilie 2010, când au ieşit pe porţile uzinei din Craiova primele maşini produse de Ford în România, şi până în luna octombrie a anului trecut au fost asamblate 17.105 autoutilitare Transit Connect.

În toamna anului trecut, producţia utilitarei a fost mutată la fabrica Ford din Valencia, pentru a face loc noului B-Max şi unui al doilea model de clasă B, care va intra în producţie cel mai probabil din 2013.

Ford a cerut Guvernului, în 2010, prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investiţiile şi parametrii de producţie care trebuiau atinşi la Automobile Craiova până în septembrie 2011, invocând criza financiară.

Ford a fost, la mijlocul lui decembrie trecut, ţinta criticilor preşedintelui Traian Băsescu care a reproşat mai multor companii că nu-şi respectă promisiunile de afaceri.

Potrivit preşedintelui, competitivitatea unei ţări nu este dată doar de Guvern şi administraţie, sectorul privat făcând, de asemenea, parte din indicatorii de competitivitate.

"Sectorul privat este parte a indicatorilor de competitivitate pentru o ţară. Vezi Nokia. Vezi Ford care s-a angajat să producă 300.000 de automobile şi produce 20.000 de remorci sau minivan-uri. Vezi marile firme de consultanţă, nume mari, care, în bună înţelegere cu constructorul, vin şi dau ministerului facturi cu 50% mai mari. Chestiunea competitivităţii ţine de două părţi. Şi corupţia ţine de două părţi."

Băsescu a dat atunci şi un exemplu pozitiv, anume investiţia Renault (el a mers, de altfel, săptămâna trecută la Centrul de Design al Renault din centrul Capitalei unde a văzut modelul Logan 2), caracterizând-o ca fiind "una dintre cele mai stabile investiţii străine făcute în România" şi "una dintre cele mai spectaculoase investiţii care puteau fi făcute".

Ford s-a angajat prin contractul de privatizare semnat în septembrie 2007 să producă 250.000 de maşini la Craiova în 2011, un obiectiv imposibil având în vedere că, în primele zece luni ale anului trecut, fuseseră fabricate numai 7.547 de maşini.

Potrivit contractului iniţial semnat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ford România trebuia să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO