Auto

Luca de Meo, Grupul Renault: Dacia mizează pe o platformă hipercompetitivă. Va deveni şi mai profitabilă şi va face tranziţia spre electrice până în 2035

Luca de Meo, Grupul Renault: Dacia mizează pe o...

Autor: Bogdan Alecu

09.11.2022, 08:00 264

Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, a declarat în cadrul conferinţei Capital Market Day că mizează pe creşterea profitabilităţii mărcii Dacia, care pe lângă Bigster va lansa alte două noi modele compacte în următorii doi ani.

„Datorită unei game noi, Dacia va continua să crească şi motoarele cu ardere internă vor continua să se dezvolte în următorii cinci ani. Renault va fi primul brand full-electric în 2030 în Europa dar şi ultimul cu motoare cu ardere internă pe pieţe precum America de Sud sau Africa. Şi în Europa vor continua să crească cu câte două puncte procentuale până în 2030“, a explicat Luca de Meo. CEO-ul Renault a subliniat că „Dacia este un model de business unic şi dificil de copiat. Este o combinaţie de trei elemente care includ design to cost, este munca celor care au făcut maşina de 5.000 de euro - Loganul. Amprenta de cost în ţări ce combină costuri mici cu calitate şi un mod de distribuţie pe bază de agenţi, cu un cost la jumătate faţă de alţi constructori auto. Este o pepită de aur pentru grup“.

Modelul Dacia este unul unic, construit pe îmbinarea a trei componente principale - un focus pe inginerie, dezvoltat pe strategia de proiectare pe baza costului şi care deja furnizează un avantaj solid. O amprentă industrială unică cu o competitivitate foarte bună şi o distribuţie cu costuri reduse. Ca şi consecinţă, Dacia deja livrează o marjă operaţională de peste 10% şi ţinteşte o creştere la 15% până în 2030, conform datelor Renault.

Pentru a atinge acest ţel, Dacia se va extinde dincolo de clasa mică în cea compactă cu Jogger anul acesta şi Bigster. De asemenea, Dacia va continua să reducă costurile şi va beneficia de dublarea volumelor globale pentru platforma CMF-B care va ajunge la 2 milioane de unităţi până în 2030.

Dacia va contribui şi la reinventarea lanţului valoric pentru motoarele cu ardere internă prin colaborarea cu Horse - divizia deţinută de Renault şi Geely, responsabilă de cutii de viteze şi motoare cu ardere internă şi adaptarea de combustibili sintetici. Dacia va avea o tranziţie uşoară către maşini electrice în Europa, mizând pe soluţii accesibile.

Mutarea următoare pentru Dacia este de a intra în segmentul compact şi va avea marje operaţionale duble faţă de cele pe care le are în clasa mică pentru noile modele. "Per total marja Dacia va creşte de la circa 10% la 15% şi pe lângă Bigster, vor exista alte două noi modele compacte", a declarat Luca de Meo.

Miza Renault o reprezintă platforma CMF-B care va fi utilizată de 2 milioane de maşini noi anual, produse în patru uzine la nivel mondial.

"Datorită noii strategii, vom muta centrul greutăţii din A-B spre C. Dacia va fi un client nu doar pentru Horse, ci şi pentru Ampere deoarece va veni cu maşini electrice accesibile", a spus CEO-ul Grupului Renault.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO