Înmatriculările auto au scăzut puternic în luna august în Uniunea Europeană, aducând din nou în prim-plan dificultăţile din industrie, care se luptă cu încetinirea cererii în pieţe cheie, precum şi cu tranziţia către maşini electrice, scrie Bloomberg.
Vânzările de maşini noi au scăzut cu 8,4%, respectiv un volum de 1.041.856 unităţi, cel mai mare declin de anul acesta, potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile. Scăderea este datorată în parte şi creşterii excepţionale din aceeaşi lună a anului trecut (+31,2), în condiţiile în care producătorii s-au grăbit să lanseze noi modele înaintea noilor reglementări pentru noxe.
Problematica scăderii vânzărilor de autoturisme afectează în special Germania, dar sunt semne de încetinire a sectorului de producţie peste tot în Europa. Estimările de creştere economică pentru zona euro au scăzut la 1,1%,, faţă de 1,9% anul trecut, ceea ce ar reprezenta cea mai slabă performanţă din ultimii 6 ani.
Pe lângă riscurile de recesiune în Germania, producătorii auto sunt puşi în faţa unei încetiniri majore în piaţa auto chineză. Vânzările europene au scăzut cu 3,2% de la an la an, iar cele mai mari cinci pieţe din continent s-au contractat în august, cu Franţa şi Spania înregistrând cele mai mari declinuri.