Auto

Noul Duster este acum al treilea model compact alături de Jogger şi viitorul Bigster şi maşina care va contribui la creşterea spre 1 milion de maşini vândute anual. În premieră, Duster III a pornit de la proiectului românului Victor Sfiazof şi a fost conceput de inginerii de la Renault Technologie Roumanie

Noul Duster este acum al treilea model compact alături...

Autor: Bogdan Alecu

30.11.2023, 00:08 2372

În premieră, Duster III a pornit de la proiectul românului Victor Sfiazof, care acum lucrează pentru marca Alpine, în cadrul Grupului Renault, a fost conceput de inginerii de la Renault Technologie Roumanie utilizând tehnologiile Renault din Bucureşti şi testat la Titu. Duster III va fi produs la Mioveni şi va veni pentru Europa doar cu motorizări pe benzină, dintre care una şi pe GPL, una full hybrid şi o a treia mild hybrid Preţul de pornire rămâne sub 20.000 de euro, dar versiunile de top ar putea trece de 25.000 de euro cu TVA.

Duster III este consi­derat a fi al treilea cel mai important model Dacia lansat în ultimii 20 de ani după primul Logan în 2004 şi primul Duster în 2010. În premieră, Duster III vine pe noua platformă a Renault - CMF-B - după două generaţii care au avut o platformă îmbunătăţită derivată din cea a lui Clio II. Mai mult, Renault repoziţio­nea­ză Duster ca fiind o maşină compactă, iar acum Dacia va avea trei modele în seg­men­tul C - Jogger, Duster şi Bigster din 2025.

„Duster este o maşină compactă, poate fi B plus, C minus. Am fost la limita superioară a segmentului B cu Duster I şi II, am venit cu Jogger şi acum cu noul Duster suntem în segmentul C. Bigster va fi mai lung, va avea loc mai mult în spate, va fi mai înalt, cu un portbagaj mai mare. Va fi un crusier potrivit pentru mers în vacanţă. Duster a rămas mai mic. Dar este puţin mai lat şi mai rigid decât modelul actual“, a spus Denis Le Vot, CEO al mărcii Dacia.

Uzina de la Mioveni rămâne singurul sit unde va fi produs Duster, în timp ce Jogger va fi transferat şi spre Tanger pentru a face loc lui Bigster din 2025.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO