Auto

Planul pentru salvarea Audi: reducerea cheltuielilor cu 10 miliarde euro şi lansarea a cinci modele electrice în cinci ani

Audi are pe ţeavă doar două modele cu propulsie în întregime electrică, ambele SUV-uri, faţă de zece câte are Daimler şi şase la BMW.

Audi are pe ţeavă doar două modele cu propulsie în întregime electrică, ambele SUV-uri, faţă de zece câte are Daimler şi şase la BMW.

Autor: Bogdan Cojocaru

01.08.2017, 00:00 1231

Planul pentru salvarea Audi: reducerea cheltuielilor cu 10 miliarde euro şi lansarea a cinci modele electrice în cinci ani

 

Zguduită de scandalul emisiilor toxice, Audi, subsidiară a Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a rămas în urmă în competiţia maşinilor cu propulsie electrică. Compania intenţionează acum să taie adânc în cheltuieli pentru a face rost de bani pentru viitor, scrie Handelsblatt. Cândva starul VW, Audi a devenit una dintre cele mai mari probleme ale colosului din Wolfsburg.

Veniturile producătorului de maşini de lux au scăzut cu 4% în primele şase luni ale anului, iar scandalul Dieselgate continuă să se extindă, ajungând până la agenţiile guvernului într-un an electoral. Audi riscă să piardă poziţia de lider. Banii şi problemele cu legea sunt doar o parte a problemei.

Compania a rămas mult în urmă în competiţia pentru dezvoltarea maşinilor electrice şi pentru implementarea unui plan pentru digitalizare. Audi are pe ţeavă doar două modele cu propulsie în întregime electrică, ambele SUV-uri, faţă de zece câte are Daimler şi şase la BMW.

CEO-ul producătorului auto Rupert Stadler şi directorul de strategie Roland Villinger au un plan pentru scoaterea afacerii din şanţ. Ei vor implementa un program masiv de reduceri de cheltuieli de 10 miliarde de euro  până în 2022, spun surse din interiorul companiei. „Orice consumatorul nu mai cere sau pentru care nu mai plăteşte suficient va fi anulat“, au spus sursele. Pentru inginerii de la Audi, obişnuiţi cu finanţare din abundenţă, aceste schimbări vor veni ca un şoc  cultural major.

Strategia este de a investi banii astfel economisiţi în cinci noi modele electrice pe lângă cele două electro-SUV-uri la care compania lucrează. Banii vor veni din renunţarea la modelele de nişă cum ar fi Cabrio şi la motoarele care se vând slab. Audi intenţionează să facă economie şi prin folosirea capacităţilor de producţie ale altor subsidiare ale VW în detrimentul construirii sau extinderii uzinelor proprii.

Cu alte cuvinte, Audi nu va mai construi fabrici cum este cea de 1,3 mld. dolari deschisă în Mexic în toamna anului trecut pentru producerea SUV-urilor Q5. În plus, Audi vrea să reducă cheltuielile prin punerea în comun a costurilor legate de dezvoltare în interiorul grupului VW.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO