Auto

Test Auto ZF: Honda Accord 2,2 i-DTEC, limuzina de drum lung

Test Auto ZF: Honda Accord 2,2 i-DTEC, limuzina de drum lung

Honda Accord 2,2 i-DTEC

Autor: Bogdan Alecu

26.10.2010, 13:14 106

Honda Accord este una din principalele alternative la limuzineleeuropene de clasă medie, cum ar fi Volkswagen Passat, Ford Mondeo,sau chiar versiunile de bază ale lui Audi A4.
Designul este unul sportiv, elegant şi în acelaşi timp masiv,motoarele sunt tipice japoneze, la fel ca şi calitatea materialelorşi a finisajelor din habitaclu.

La fel ca şi concurenţii săi direcţi, Accord se doreşte a filimuzina "universală" - care să se descurce şi în traficul urbanfără probleme, dar care să ofere şi un confort peste medie atuncicând vine vorba de drumuri mai lungi. Şi pentru a-l testa cumtrebuie, am parcurs un traseu de peste 1.200 km la volanul unuiAccord 2,2 i-DTEC cu transmisie automată cu cinci trepte, petraseul Bucureşti-Craiova-Bucureşti şiBucureşti-Petroşani-Bucureşti, pe defileul Jiului.

La un automobil de "cursă lungă" nu contează cel mai mult consumulde combustibil. Desigur, acesta trebuie să fie cât mai scăzutpentru a reduce cheltuielile, dar aşa am ajunge să alegem unautomobil de segment mini sau mic. Important este confortul dinhabitaclu, de la spaţiu la scaune cu un bun suport lateral, laergonomia comenzilor şi la dotări. Toate acestea le-am regăsit laAccord. Scaunele au oferit un confort demn se clasa premium,suspensia era exact cât trebuie de confortabilă fără a afecta însăţinuta de drum iar sistemul multimedia a recunoscut din primaiPhoneul 3G conectat prin USB. La interior singurul lucru care l-amputea critica este mărimea portbagajului. La Accord acesta are 460de litri, în timp ce concurenţii săi oferă peste 500 de litri. Unalt minus ar fi spaţiul destinat pasagerilor spate, care aminteştemai mult de un sedan compact şi nu de unul de clasă medie.

În condiţiile în care maşina are aproape 1,7 tone, motorul dieselde 2,2 litri şi 150 CP s-a dovedit o alegere bună. Acestafurnizează un cuplu de 350 Nm încă de la 2.000 rpm şi nu seplafonează decât la peste 4.000 rpm, ceva mai sus decât majoritateadieselurilor de pe piaţă. Pe de altă parte, la această cilindreeconcurenţa oferă acum puteri de aproape 200 CP, iar cutiile deviteze au şase trepte, nu cinci ca în cazul modelului testat. Pe dealtă parte, Accord dispunea în plus de padele pe volan pentruschimbarea treptelor - dotare care o întâlnim la modele premiumprecum Audi A4 sau noul VW Passat.

Consumul mediu înregistrat de-a lungul celor 1.200 km a fost deaproape 7 litri/100 km, faţă de 6,4 litri/100 km cel oficial, încondiţiile în care stilul de condus nu a fost mai deloc unuleconomic, ambele rute fiind destul de alomerate.
Preţul unui Accord cu echipare Executive, motor diesel 2,2 litri şicutie automată porneşte de la 114.000 RON cu TVA inclus,aproximativ 26.600 de euro, Honda fiind primul importator carecomunică o parte din preţuri în lei, pentru a evita scumpireamaşinilor pe fondul devalorizării monedei naţionale.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO